جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

چگونه طول عمر باتری سمعک را افزایش دهیم؟

باتری سمعک

آنچه در مقاله چگونه طول عمر باتری سمعک را افزایش دهیم؟ می خوانید

عمر باطری سمعک را افزایش دهیم!

سمعک ها نیز مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری برای کار کردن نیاز به انرژی و برق دارند. شارژ سمعک از طریق باتری سمعک تامین می شود. عمر هر باتری سمعک متفاوت است و به برخی موارد بستگی دارد. هر باتری به صورت متوسط می تواند بین 3 تا 22 روز عمر مفید داشته باشد. این عمر بسته به نحوه استفاده و نگهداری شما از باتری و انواع سمعک متغیر است. در ادامه به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که موجب افزایش طول عمر باتری های سمعک موجود در بازار خواهند شد.

باتری سمعک

برای افزایش عمر انواع باتری سمعک چه کنیم؟

  1. اگر بهترین باطری سمعک را به صورت عمده خریداری می‌کنید، دقت داشته باشد که تعداد بسیار زیادی باتری تهیه نکنید. باتری‌ها پس از مدتی که بی‌استفاده می‌مانند شارژ خود را به صورت خود به خودی از دست می‌دهند. پس خرید بیش از اندازه باتری امری بیهوده است.
  2. هیچ وقت برچسب باتری سمعک را پیش از استفاده باز نکنید. باتری هایی که امروزه ساخته می شوند از زینک انرژی می گیرند و زینک موجود در باتری های هنگامی فعال می شود که برچسب باتری را جدا کنید. چنانچه برچسب باتری کنده شود ولی از آن استفاده نشود انرژی باتری هدر می‌رود و از ساعت عمر آن کم می شود. همچنین دقت داشته باشید که برای حداکثر استفاده از انرژی سمعک حداکثر میزان استفاده از سمعک را در طول روز داشته باشید.
  3. همیشه سعی کنید که جدید رین باتری‌ها را از نظر زمان ساخت تهیه کنید. باتری‌هایی که مدت زمان زیادی از تولید آن‌ها گذشته است ممکن است انرژی خود را از دست داده باشند. برخی از فروشگاه‌هایی که باتری سمعک را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند نیز ممکن است باتری‌های تاریخ مصرف گذشته را برای شما ارسال کنند.
  4. از منجمد کردن باتری‌ها خودداری کنید. برخی از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که منجمد کردن باتری‌ها باعث می شود که طول عمر آن‌ها افزایش پیدا کند. اما این مورد برای باتری هایی که زینک دارند برعکس عمل می‌کند.
  5. باتری‌هایی را استفاده کنید که مدت زمان زیادی از خرید آن‌ها گذشته است. چون اگر مدت زمان بیشتری از بلا استفاده بودن آن‌ها بگذرد ممکن است انرژی خود را از دست بدهند و بلا استفاده بمانند. دقت داشته باشید که تمام باتری های سمعک خود را بر اساس تاریخ خرید مرتب کنید تا هنگام استفاده بتوانید قدیمی‌ترین آن را بیابید و از آن استفاده کنید.
باتری سمعک

نکاتی برای نگهداری از باطری سمعک

اگر می خواهید که به دلیل استفاده غیر اصولی از باتری سمعک مجبور به تعمیر سمعک نشوید. نکات زیر را رعایت کنید:

  1. باتری سمعک را محیط مرطوب قرار ندهید، همیشه سعی کنید که باتری ها را در یک کشوی کوچک که محیط خشکی دارد قرار دهید. گرما و رطوبت باعث می شود که عمر باتری ها کاهش پیدا کند.
  2. همانطور که اشاره کردیم وجود رطوبت باعث می شود که عمر باتری سمعک کاهش پیدا کند. از همین رو مطلوب است که به هنگام استفاده نکردن از باتری ها درب آن ها را باز بگذارید تا رطوبت درون آن ها خشک شود.
  3. استفاده از کیت خشک نیز یکی دیگر از روش هایی است که موجب می شود رطوبت باتری گرفته شود و طول عمر آن افزایش پیدا کند. قرار دادن سمعک درون کیت خشک همچنین موجب می شود که رطوبت درون سمعک از بین برود و سمعک دچار زنگ خوردگی نشود.
  4. از باتری های قابل شارژ استفاده کنید. هر چند که باتری های قابل شارژ هزینه بیشتری را شامل می شوند ولی به صورت بلند مدت می توان از آن استفاده کرد و در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شوند.
  5. هنگامی که از سمعک استفاده نمی کنید، باتری های آن را خارج کنید تا از فاسد شدن آن ها جلوگیری کنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک