جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

عملکرد جالب و عجیب سمعک ها در افزایش میزان شنوایی

کارکرد سمعک

آنچه در مقاله عملکرد جالب و عجیب سمعک ها در افزایش میزان شنوایی می خوانید

در این مطلب می‌ خواهیم در رابطه با نحوه کارکرد سمعک و عمل سمعک در افزایش میزان شنوایی صحبت کنیم. سمعک یک وسیله بسیار کاربردی و عالی برای افزایش شنوایی در افراد کم شنوا و ناشنوا می باشد. با شناخت بهتر عملکرد این وسیله می توانید بهترین استفاده ممکن را از آن داشته باشید.

بررسی کارکرد سمعک

در این قسمت می خواهیم به بررسی کارکرد سمعک را بپردازیم. درون سمعک یک قطعه الکترونیک به کار رفته است. کارکرد این قطعه الکترونیک در انواع سمعک متفاوت است. این قطعه الکترونیک به دو دسته اصلی از نظر تکنولوژی دسته بندی می شوند. آنالوگ و دیجیتال دو نوع اصلی سمعک می باشند.

کارکرد سمعک آنالوگ: درون سمعک‌ های آنالوگ امواج صوتی را دریافت می کنند سپس آن ها را به سیگنال‌ های الکتریکی تبدیل می نمایند. این سیگنال ها درون سمعک تقویت می شوند. سمعک آنالوگ نسبت به سمعک های دیجیتال از قیمت پایین تر و معقول تری برخوردار هستند. به همین دلیل همه افراد می‌ توانند از سمعک‌های آنالوگ استفاده کرده و مشکل ناشنوایی و کم شنوایی خود را برطرف کنند. کمپانی های بزرگ این سمعک ها را تولید و به بازار عرضه می کنند تا افراد بتوانند بر اساس مشکلات خود و بر اساس تجویز پزشک انواع این سمعک ها را تهیه و از آن استفاده نمایند.

بررسی کارکرد سمعک دیجیتال: کارکرد سمعک های دیجیتال به این صورت است که امواج صوتی را به کد های عددی تبدیل می‌ کند. این کد ها می توانند اطلاعاتی در رابطه با بلندی و زیر و بمی صدا داشته باشد. همچنین سمعک های دیجیتال را می توان به گونه ای طراحی نمود که برخی از فرکانس های موجود را تقویت نماید. خود سمعک دیجیتال نیز از نظر نوع کارکرده به دو مدل سمعک هوشمند و سمعک هوشمند وایرلس تقسیم بندی می شوند.

سمعک از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

در بالا به طور مختصر در رابطه با کارکرد سمعک صحبت کردیم. حال می خواهیم به بررسی قطعات داخل انواع سمعک ها بپردازیم. سمعک ها از قطعات مختلفی مانند میکروفون، تقویت کننده سمعک، باتری، بلندگو، قطعه وایرلس یا بلوتوث تشکیل شده اند. هر کدام از این قطعات یک وظیفه خاص و ویژه درون سمعک ها دارند. به عنوان مثال میکروفون صدا های‌ موجود در محیط اطراف را جمع‌ آوری کرده و این صدا ها را به انواع موج های الکتریکی مخصوص تبدیل می کند. سپس این امواج توسط یک تقویت کننده سمعک ارسال می گردند. تقویت کننده سمعک می تواند این صداهای جمع شده را به صورت کامل آنالیز کرده و با توجه به شنوایی کاربر این صداها را به اندازه مورد نیاز افزایش و شدت دهد. همچنین می‌ تواند تغییرات بسیار زیادی بر روی این صدا ها ایجاد کند.

 باتری سمعک نیز یک قطعه بسیار مهم در سمعک می باشد. زیرا هر قطعه الکترونیک برای اینکه به صورت درست و اصولی کار کند نیازمند یک منبع تغذیه می باشد. باتری سمعک می تواند یک منبع تغذیه بسیار عالی باشد. باتری یک وسیله بسیار ضروری برای فعال کردن مدار های موجود در سمعک است. سمعک های جدید و پیشرفته تر از نوعی باتری بهره بردن که قابل شارژ می باشد.

به این صورت دیگر نیازی نیست که افراد به صورت مداوم باتری سمعک خود را تعویض کنند. تنها با وصل کردن سمعک به شارژر می توانند باتری موجود در دستگاه را شارژ نمایند. بلندگو نیز می‌ تواند  تمام تغییرات و پردازش هایی که بر روی صداها صورت گرفته است را به عنوان یک پیام الکتریکی به گوش افراد منتقل کند. در واقع بلندگو صدا ها را به داخل گوش به بهترین شکل ممکن هدایت می کند‌. افراد از طریق بلندگو می توانند صداها را صاف تر و طبیعی تر بشنود.

خرید بهترین نوع سمعک

کارکرد سمعک سبب شده است تا افراد در صورت وجود کم شنوایی و ناشنوایی بتوانند به بهترین شکل ممکن صداهای اطراف را بشنوند. خرید سمعک با کیفیت و مناسب سبب می‌ شود تا افراد دیگر نگرانی در رابطه با مشکلات شنوایی خود نداشته باشد. سمعک ترنم یک سمعک بسیار عالی و با کیفیت می باشد که افراد می‌ توانند در طولانی مدت از این سمعک استفاده کرده و مشکلات خود را در زمینه ناشنوایی برطرف سازند. خرید یک سمعک با کیفیت نکته بسیار مهمی می باشد که افراد کم شنوا و ناشنوا باید به آن توجه کنند. یک سمعک خوب از اجزا و قطعات بسیار با کیفیت تشکیل شده است و دارای طول عمر زیادی می باشد. همچنین می تواند صدا های اطراف را با وضوح بسیار بالایی به گوش فرد برساند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک