جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

سمعک برای افراد کم شنوا چه تاثیری دارد؟

سمعک برای افراد کم شنوا

آنچه در مقاله سمعک برای افراد کم شنوا چه تاثیری دارد؟ می خوانید

سمعک به افراد کم شنوا چه کمکی می کند و چه عملکردی دارد؟

سمعک به افراد کم شنوا چه کمکی می کند؟ این سوال همواره در ذهن بیشتر افراد وجود دارد. حال باید دید که واقعاً سمعک برای افراد کم شنوا چه تاثیری دارد. سمعک ها می توانند صداها را تقویت کرده و آگاهی از صداهای موجود در محیط را افزایش دهند. سمعک در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است. سمعک‌های مدرن از رایانه‌ها و میکروفون‌های کوچک برای سفارشی‌سازی صدا برای کاربر استفاده می‌کنند. اما باید دید که سمعک به افراد شنوا چه کمکی می کند؟

سمعک به افراد کم شنوا چه کمکی می کند؟ و چه فایده ای دارد؟

اگر دچار کم شنوایی هستید، ممکن است بتوانید برخی صداها را بشنوید اما نه همه. چهار سطح کم شنوایی وجود دارد:

  • خفیف
  • در حد متوسط
  • شدید
  • عمیق

ناشنوایی به شدیدترین سطح کم شنوایی یعنی کم شنوایی عمیق اشاره دارد. اگر کم شنوایی شدید را تجربه می کنید، کم شنوایی شما آنقدر شدید است که توانایی شما را برای شنیدن بیشتر یا همه صداها، حتی صداهای بلند نزدیک به گوش را محدود می کند.

آیا سمعک می تواند به افراد ناشنوا کمک کند؟

سمعک با افزایش حجم صداها کار می کند. بسیاری از افرادی که ناشنوا در نظر گرفته می شوند هنوز درجاتی از شنوایی را دارند. در این صورت، سمعک های طراحی شده خاص ممکن است بتوانند شنوایی شما را بهبود بخشند. سمعک می تواند آگاهی شما را از گفتار و سایر صداهای اطرافتان افزایش دهد. آن ها را می توان به تنهایی یا با نشانه های بصری مانند لب خوانی یا زبان اشاره برای کمک به تشخیص و درک بهتر گفتار استفاده کرد. هر سمعکی برای هر ناشنوایی ایده آل نیست. Sivantos سازنده سمعک می گوید بسیاری از افراد ناشنوا که از سمعک استفاده می کنند، دستگاه هایی را ترجیح می دهند که به آن ها اجازه می دهد سطح صدا را بسته به محیط شخصی سازی کنند.

سمعک برای افراد کم شنوا
ّسمعک به افراد کم شنوا چه کمکی می کند؟

برخی از سمعک ها به کاربر این امکان را می دهند که انتخاب کند روی کدام صداها متمرکز باشد. از آنجایی که این نوع سمعک‌ ها حجیم ‌تر هستند، بسیاری از افراد ناشنوا سمعک‌ هایی را انتخاب می‌ کنند که روی بدن استفاده می‌شوند و با سیم به گوش متصل می‌شوند. برخی از افراد ناشنوا کاندیدای مناسبی برای سمعک نیستند. اگر کاندیدای مناسبی برای سمعک نیستید، ممکن است از کاشت حلزون شنوایی یا سایر وسایل بهره مند شوید. شنوایی شناس می تواند به شما در یافتن بهترین درمان برای کم شنوایی کمک کند.

کاهش شنوایی قابل درمان و مدیریت است

در بسیاری از موارد، کم شنوایی یک بیماری قابل درمان است. ارزش این را دارد که برای دریافت پاسخ ها و رفتاری که شایسته شما یا عزیزتان است وقت بگذارید. برخی از سمعک ها با توجه به تکنولوژی پیشرفته ای که دارند، می توانند شرایط ایده آل برای درمان کم شنوایی یا ناشنوایی را فراهم کنند. گاهی نیز روش های دیگری مانند کاشت حلزون بهتر جواب می دهند. در هر صورت تمام این مسائل با مراجعه به مرکز تخصص شنوایی امکان پذیر می شود. توجه داشته باشید برای پیگیری کم شنوایی گوش باید زود اقدام کنید. چون تنها در این صورت می توانید از درمان اختلال شنوایی گوش نتیجه بگیرید. ضمن اینکه در بیشتر مواقع این مشکل به راحتی قابل درمان است.

آیا سمعک می‌تواند به افراد ناشنوا کمک کند؟

درمان زودهنگام کم شنوایی به شما کمک می کند از پیشرفت مشکل یا بروز اختلال شدید جلوگیری کنید. همچنین هزینه درمان نیز در سطوح ابتدایی به مراتب کمتر خواهد بود. بنابراین فرصت را غنیمت بشمارید و همین امروز مرکز مناسبی را برای دریافت خدمات شنوایی انتخاب کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک