جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

باتری سمعک چه قدر عمر می‌کند؟

باتری سمعک

آنچه در مقاله باتری سمعک چه قدر عمر می‌کند؟ می خوانید

باتری سمعک چه قدر عمر می‌کند؟

باید از باتری سمعک خود مطمئن باشید تا بتوانید در طول روز آن را فعال نگه دارید. این موضوع، یکی از مشکلات بسیاری از افرادی است که از سمعک استفاده می کنند. برخی از باتری های سمعک خیلی زود خالی می شوند. بهتر است انواع باتری های سمعک را بشناسید تا در هنگام خرید سمعک یا تعویض باتری سمعک قبلی خود، بهترین تصمیم را بگیرید. در این نوشته اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما داده خواهد شد. البته در صورتی که مطمئن نیستید این مطالب را به خاطر بسپارید هم جای نگرانی نیست. تنها کافیست با شرکت سمعک ترنم در ارتباط باشید. این شرکت یکی از خوشنام ترین شرکت های فعال در زمینه فروش انواع سمعک و باتری سمعک است. در زمینه تعمیر سمعک و تهیه سمعک نیز میتوانید از شرکت سمعک ترنم یاری بخواهید.

انواع باتری های سمعک

برخی از کاربران از باتری سمعک قابل شارژ استفاده می کنند. اما اکثر سمعک های مدرن از باتری های یکبار مصرف بهره می گیرند. باتری های یکبار مصرف پس از مدتی نیاز به تعویض پیدا می کنند. اگر مشتری شرکتی معتبر مثل شرکت سمعک ترنم شوید تعویض دوره ای باتری سمعک شما با هزینه ای مقرون به صرفه انجام خواهد شد. باتری های یکبار مصرف مدرن تحت عناوینی همچون باتری های سلولی دکمه ای یا روی هوا  (zinc-air batteries)  معروف هستند. این باتری ها 4 سایز اصلی و رایج دارند که در ادامه در مورد این سایز ها صحبت خواهد شد. سمعک های قدیمی تر اغلب از باتری جیوه ای استفاده می کردند. اما این باتری ها امروزه در اکثر کشورها ممنوع شده اند زیرا سمی و با محیط زیست ناسازگار هستند.

بررسی باتری های روی هوا به عنوان یکی از رایج ترین انواع باتری در سمعک

همانطور که گفتیم باتری های روی هوا به صورت وسیع به عنوان باتری سمعک استفاده می شوند. باتری‌های روی-هوا وقتی «روشن» می‌شوند که اکسیژن موجود در هوا با روی باتری در تعامل باشد. باتری های روی-هوا توسط سازنده های خود با برچسب رنگی برچسب گذاری می شوند. روی هر باتری سمعک که از نوع روی هوا باشد تاریخ انقضای باتری درج شده است. این تاریخ به شما می گوید که استفاده از باتری تا چه زمانی، مناسب است.

اندازه باتری سمعک

باتری‌های سمعک در اندازه‌های مختلفی وجود دارند. این اندازه ها با رنگ روی برچسب های باتری مشخص می‌شود. هر چه دستگاه شما بزرگتر و قدرتمندتر باشد، باتری مورد نیاز آن باید قوی تر و بزرگ تر باشد. به طور کلی رایج ترین اندازه های باتری سمعک به شرح زیر هستند:

 باتری سایز 10 – برچسب زرد، کوچکترین باتری

 سایز 312 – برچسب قهوه ای

 باتری سایز 13 – برچسب نارنجی

باتری سایز 675 – برچسب آبی، بزرگترین باتری  سیستم کدگذاری رنگِ باتری در سطح بین المللی استفاده می شود، بنابراین مهم نیست که به کجا سفر کنید یا در چه کشوری ساکن باشید. همیشه می توانید اندازه باتری و کد رنگی مطلوب خود را پیدا کنید. تنها کافیست یک بار به نوع باتری سمعک خود دقت کنید تا برای همیشه یاد بگیرید که سمعک شما به چه باتری ای نیاز دارد.

عمر باتری این دستگاه کوچک چقدر است؟

عمر باتری سمعک بر اساس قدرت دستگاه و ساعات استفاده از آن در روز، متغیر است. با فرض اینکه هر روز 16 ساعت از سمعک استفاده می کنید، باتری آن بین 3 تا 22 روز دوام خواهد داشت. البته بهتر است در مورد عمر باتری سمعک، با شنوایی شناس خودتان نیز مشورت کنید. زیرا او می تواند به طور دقیق تر به شما بگوید که بر اساس مدل سمعک خود باید چه انتظاری از باتری آن داشته باشید. یک دستورالعمل کلی در مورد زمان ماندگاری باتری برای افرادی که هر روز از سمعک خود استفاده می کنند وجود دارد. این دستورالعمل به شرح زیر است:

 باتری سایز 10 (زرد) : 3-6 روز

 سایز باتری 312 (قهوه ای) : 10-14 روز

سایز 13 (نارنجی) : 2-3 هفته

 باتری سایز 675 (آبی) : 3-4 هفته

ویژگی های اضافه سمعک ها و تاثیر آنها بر زمان ماندگاری باتری این دستگاه

سمعک های مدرن، ویژگی های اضافه ای نیز دارند مانند قابلیت بی سیم یا پخش جریانی و… این ویژگی ها نیز تاثیر مستقیمی بر زمان کارکرد باتری سمعک دارند. به عبارت دیگر اگر سمعک شما یک سری ویژگی های اضافه نیز دارد شاید باتری آن زودتر از حالت معمول، خالی شود.

زمان تعویض باتری سمعک

برخی از سمعک ها پس از ضعیف شدن باتری و آماده شدن برای تعویض، یک اعلان شنیداری مانند صدای بوق کوتاه تولید می کنند. راه دیگر برای فهمیدن اینکه آیا باتری سمعک شما باید تعویض شود یا خیر این است که صدایی که میشنوید مخدوش می شود. در برخی از موارد هم باید صدای سمعک را بیشتر از حد معمول افزایش دهید. در هر صورت مطمئن شوید که باتری‌ها را به موقع تعویض می‌کنید تا بتوانید به درستی از سمعک خود استفاده کنید.

کلام آخر

پس از مدتی که به استفاده از دستگاه خود عادت کردید، متوجه خواهید شد که ماندگاری باتری آن برایتان خیلی مهم است. برای گذراندن هر روز به سمعک خود وابسته خواهید شد و به کمک آن به راحتی می توانید بشنوید و ارتباط برقرار کنید. توصیه می شود کارهای تعمیر سمعک یا تعویض باتری آن را به شرکت سمعک ترنم بسپارید. خرید سمعک یا باتری سمعک از این نهاد اطمینان و رضایت شما را در پی خواهد داشت. علاوه بر این در مورد درمان وزوز گوش یا سایر آسیب های گوش و انتخاب سمعک متناسب با این آسیب‌ها به شما مشاوره خواهند داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک