جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

وزوز گوش و نکات درباره آن

همه چیز درباره وزوز گوش

آنچه در مقاله وزوز گوش و نکات درباره آن می خوانید

وزوز گوش زمانی است که شما صدای زنگ یا صداهای دیگری را در یک یا هر دو گوش خود تجربه می کنید. صدایی که هنگام وزوز گوش می شنوید ناشی از صدای خارجی نیست و افراد دیگر معمولا نمی توانند آن را بشنوند. وزوز گوش یک مشکل رایج است. حدود 15 تا 20 درصد افراد را تحت تأثیر قرار می دهد و به ویژه در افراد مسن شایع تر می باشد.

وزوز گوش معمولاً به دلیل یک بیماری زمینه ای مانند کاهش شنوایی مرتبط با افزایش سن، آسیب گوش یا مشکل در سیستم گردش خون ایجاد می شود. برای بسیاری از افراد، وزوز گوش با درمان علت زمینه‌ای، یا با سایر درمان‌هایی که صدا را کاهش می‌دهند یا پنهان می‌کنند، بهبود می‌یابد و باعث می‌شود وزوز گوش کمتر شود.

علائم

وزوز گوش اغلب به عنوان صدای زنگ در گوش توصیف می شود، حتی اگر صدای خارجی وجود نداشته باشد. با این حال، وزوز گوش می تواند انواع دیگری از صداها را در گوش شما ایجاد کند، از جمله:

  • وزوز
  • غرش
  • کلیک کردن
  • زمزمه کردن

صداهای وزوز گوش ممکن است از یک غرش کم تا یک جیغ بلند متفاوت باشد و ممکن است آن را در یک یا هر دو گوش بشنوید. در برخی موارد، صدا می تواند آنقدر بلند باشد که در توانایی شما برای تمرکز یا شنیدن صدای خارجی اختلال ایجاد کند. وزوز گوش ممکن است همیشه وجود داشته باشد، یا ممکن است موقتی باشد.

در موارد نادر، وزوز گوش می‌تواند به صورت ضربان ریتمیک یا صدای وزوز، اغلب همزمان با ضربان قلب شما رخ دهد. به این حالت وزوز ضربانی می گویند. اگر وزوز ضربان دار دارید، پزشک ممکن است هنگام معاینه صدای وزوز شما  (وزوز عینی) را بشنود.

وزوز گوش


درمان وزوز گوش


همچنین فراموش نکنید که مرکز تخصصی سمعک ترنم خدمات درمان وزوز گوش را برای شما بیماران انجام می‌دهد و به یاد داشته باشید که خرید سمعک یکی از الزامات بعد از درمان وزوز گوش می‎‌باشد چون باعث بهبود گوش شما می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک