جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

گوش پاک کن چه خطر هایی برای گوش دارد؟

گوش پاک کن

آنچه در مقاله گوش پاک کن چه خطر هایی برای گوش دارد؟ می خوانید

همه ما شنیده‌ایم که نباید از گوش پاک کن برای تمیز کردن گوش‌هایمان استفاده کنیم، اما بسیاری از ما هنوز گاهی اوقات بخاطر اینکه قطره آبی در گوشمان است یا احساس گرفتگی گوش می کنیم، از گوش پاک کن استفاده می کنیم.

آیا شایعات صحت دارند؟

آیا واقعاً استفاده از گوش پاک کن خطرناک است؟

و اگر اینطور است، به جای آن چه کاری باید انجام شود؟

برای پی بردن به این موضوع، با ما همراه باشید.

آیا می توانم از گوش پاک کن برای تمیز کردن گوش هایم استفاده کنم؟

نه! از گوش پاک کن در درون گوش استفاده نکنید!

استفاده از آن مانند استفاده ضربه ای در مجرای گوش، جرم گوش را عمیق و عمیق تر می کند. یک مشکل این است که اگر موم را به داخل فشار دهید، راهی برای خارج شدن موم از گوش وجود نخواهد داشت.

همچنین، گوش پاک کن می تواند باعث ایجاد آسیب به پرده گوش و کاهش شنوایی شود. در موارد شدید، این وسیله می تواند به چندین مورد از ساختارهای حساس پشت کانال گوش آسیب برساند و باعث کم شنوایی، سرگیجه طولانی مدت همراه با تهوع و استفراغ، از دست دادن عملکرد چشایی و حتی فلج صورت شود.

اگر فقط از گوش پاک کن در قسمت بیرونی گوشم استفاده کنم، چه؟

  هر بیماری که از گوش پاک کن استفاده می کند می داند که چه مقدار آن را در داخل گوش فرو برد. با این حال، احتمال حادثه و فرو بردن بیش از حد تصادفی وجود دارد.

پس بهترین راه برای حذف جرم گوش چیست؟

جرم گوش یک ماده طبیعی است که بدن شما می سازد و خواص مفیدی نیز دارد. کمی اسیدی است که برای از بین بردن قارچ‌ها و میکروب‌های داخل گوش مورد نیاز است. کمی روغنی است و یک محافظ برای نفوذ آب به حساب می آید.

شما معمولاً نیازی به تمیز کردن جرم از گوش خود ندارید زیرا یک سیستم تمیز کننده طبیعی در کانال گوش موجود است که جرم گوش را از گوش بیرون می کشد. حتی اگر مقدار زیادی موم وجود داشته باشد وتا 90 درصد از مجرای گوش شما را مسدود کند، می توانید به وضوح بشنوید، زیرا برای عبور صدا فقط به یک سوراخ کوچک نیاز دارید.

در برخی شرایط، گوش مقدار بیش از حد جرم تولید می کند یا به دلایل دیگری تجمع جرم گوش رخ می دهد. در این موارد، پزشکان متخصص گوش و حقل و بینی اغلب از شستشوی گوش استفاده می کنند، جایی که آب گرم به داخل کانال گوش ریخته می شود تا موم را به آرامی بشویند یا با استفاده از مکش باد، جرم گوش را خارج کنند. این برای بسیاری از بیماران به خوبی جواب می دهد، اما اگر بیمار سوراخی در پرده گوش یا عفونت فعال داشته باشد، پزشکان احتیاط می کنند، زیرا آب اضافی می تواند باعث درد شود.

تمیز کردن گوش


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک