جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

جرم گوش و دلیل به وجود آمدن آن + راه های جلوگیری و درمان

جرم گوش

آنچه در مقاله جرم گوش و دلیل به وجود آمدن آن + راه های جلوگیری و درمان می خوانید

آنچه که ما آن را با نام جرم گوش می شناسیم یک ماده ی چسبناک و زرد رنگ است که بواسطه ی بعضی از سلول های موجود در گوش ترشح می شود. برخلاف باور عمومی جرم گوش یک ماده ی مفید است چون این عضو مهم بدن را از ورود آلودگی ها و میکروب ها حفاظت می کند. اگر تمایل دارید تا بیشتر از جرم گوش بدانید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

جرم گوش

جرم گوش چیست؟

واکس گوش یا سرومن نام های دیگر جرم گوش هستند. چربی ترشح شده توسط غدد چربی پوست، سلول های پوستی و همچنین ترشحات غدد سرومن این ماده را به وجود می آورند.

لازم به ذکر است که جرم نقش محافظ را برای گوش ایفا می کند. به عبارت دیگر نقش جرم در گوش مانند نقش مژه بر روی پلک و یا نقش مو در بینی است. کما اینکه زردی گوش یا جرم مانع ورود هر گونه میکروب، گرد و خاک، باکتری و حتی حشرات مزاحم به گوش شده و انسان را در برابر بیماری ها، التهاب ها و عفونت های ناشی از ورود این عوامل مزاحم مصون می دارد.

جرم گوش چگونه به وجود می‌آید؟

این ماده به طور طبیعی به وجود می آید و از مجرای گوش خارج می شود. در بعضی از موارد جرم بطور بیش از حد در ناحیه گوش ایجاد می شود. در ادامه از دلایل و نحوه ی ایجاد زردی گوش بیشتر خواهیم گفت:

  • رشد مو در ناحیه ی داخل گوش: رشد بیش از حد فولیکول مو در ناحیه ی گوش از عمده دلایل ایجاد جرم گوش است. گفتنی است که رشد بیش از حد این ماده امکان خروج طبیعی جرم را از بین میبرد.
  • تنگ بودن مجرای گوش: بعضی از افراد بطور طبیعی مجرای گوش تنگی دارند. مجرای تنگ امکان خروج طبیعی جرم را از بین می برد. این عارضه، مهمترین عامل ایجاد جرم گوش در هر دو گوش است.
  • استفاده ی طولانی مدت از هدفون: افرادی که شبانه روز و به صورت طولانی از هدفون استفاده می کنند به دلیل بستن مجرای گوش امکان خروج طبیعی جرم را از بین می برند. گفتنی است که این عامل می تواند شنوایی را تحت تاثیر قرار دهد. مراجعه ی همیشگی به شنوایی سنجی از جمله مهمترین اقدامات برای جلوگیری از بروز این مشکل می باشد. لازم به ذکر است که سمعک ترنم نیز از جمله بهترین وسایل درمانی برای حل مشکلات مربوط به شنوایی است.
  • استفاده از گوش پاک کن: بسیاری از افراد تصور می کنند که استفاده از گوش پاک کن بهترین اقدام برای مراقبت از گوش است. اما این باور اشتباه است چون گوش پاک کن بخش عمده ی جرم را به عقب پس می راند و اتفاقا مهمترین عامل برای گرفتگی گوش است.
جرم گوش

روش های از بین بردن

در صورت وقوع هرگونه مشکل از جمله انسداد جرم گوش و یا گرفتگی گوش، لازم است که حتما به نزد متخصص مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که جرم گوش می تواند شنوایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. پس از گوش هایتان مراقبت کنید و درمان آسیب های گوش را جدی بگیرید.

چگونه می‌توان از ایجاد جرم گوش جلوگیری کرد؟

همانطور که قبل تر به آن اشاره کردیم وجود جرم برای گوش مفید است. پس تحت هیچ شرایطی نباید توقع داشته باشیم که جرم در گوش ایجاد نشود. با این حال چنانکه مقدار جرم گوش بیشتر از حالت نرمال باشد بهتر است تا برای رفع آن به متخصص مراجعه کنیم. همچنین شما برای درمان وزوز گوش و درمان سرگیجه نیز می توانید به کلینیک ترنم مراجعه کنید.

جمع بندی:

  • وجود جرم در گوش مفید است.
  • وجود بیش از حد جرم گوش در هر دو گوش می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.
  • برای از بین بردن جرم گوش بایستی به متخصص مراجعه کرد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک