جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

تست تشخیص سرگیجه چیست؟

درمان سرگیجه

آنچه در مقاله تست تشخیص سرگیجه چیست؟ می خوانید

علت های بروز سرگیجه

سرگیجه یکی از شایع ترین اختلالاتی است که در افراد زیادی به چشم می خورد. این اختلال ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود و در صورت عدم درمان بیماری های شدید تری را به وجود بیاورد. در اکثر موارد اختلالاتی مانند سرگیجه مانند زنگ هشدار عمل می کند. این امر به این معناست که سرگیجه نوعی بیماری نیست اما خبر از وجود نوعی بیماری یا احتمال ابتلا به آن را می دهد.

آن چه در این هنگام اهمیت دارد یافتن علت بروز سرگیجه و انتخاب بهترین روش های درمان سرگیجه می باشد. سرگیجه می تواند به علت کم خونی شدید و سو تغذیه رخ دهد. در این شرایط فرد می تواند با تغییر رژیم غذایی خود و مصرف محصولات مقوی تا حد زیادی از مقدار سرگیجه خود کاهش دهد. اختلالات جذبی و گوارشی و یا اختلال در خون رسانی نیز می توانند منجر به چرخش در سر شوند. در این شرایط متخصص ابتدا با دریافت آزمایش به صورت دقیق از نوع اختلال متوجه شده و سپس اقدام به تجویز دارو و به کارگیری روش های درمانی می کند.

سرگیجه ممکن است به علت ضربه به بخش گیجگاهی سر و یا مخچه نیز بروز دهد. مخچه مرکز تنظیم تعادل بدن می باشد و با بخش حلزونی گوش نیز ارتباط دارد. در نتیجه می توان درک کرد که اختلال در بخش حلزونی گوش می تواند یکی از علت های بروز سرگیجه باشد. در صورت وجود اختلال در این مورد ممکن است پزشکان اقدام به تجویز سمعک کنند.

درمان سرگیجه

راه های تشخیص علت سرگیجه

همان طور گفته شد برای یافتن راه درمان سرگیجه اولین و مهم ترین گام شناسایی علت به وجود آمدن آن می باشد. برای این کار حتما حتما باید به پزشک مراجعه کنیم. تشخیص های سرخود بدون پایه و اساس علمی و یا کمک گرفتن از افرادی که تخصص کافی ندارند ممکن است اوضاع را خراب تر کند. بنابراین در صورت وجود سرگیجه های موقتی یا دائمی بهتر است در اولین قدم به پزشک مراجعه کنیم.

پزشکان با روش های نوین و گرفتن آزمایش های گوناگون به سرعت علت ایجاد سرگیجه را شناسایی می کنند. لازم به ذکر است که در بسیاری از مراکز درمانی تست تشخیص سرگیجه به صورت تخصصی نیز از مراجعه کنندگان گرفته می شود. در میان محصولات موجود در دسته تجهیزات پزشکی نیز چندین وسیله برای گرفتن تست سرگیجه از افراد طراحی و ساخته شده است که کمک زیادی به تسریع روند تشخیص می کند.

پس از گرفتن تست و مشخص شدن علت بروز این اختلال انتخاب روش درمان سرگیجه آغاز می شود. تغییر رژیم غذایی، اضافه کردن ورزش های روزانه و حتی رفتار درمانی از جمله مواردی است که در موارد جزئی توصیه می شود. علاوه بر این همانطور که گفته شد در صورت وجود اختلال در گوش داخلی، بیمار به متخصص گوش ارجاع داده شده و پس از طی کردن مراحل ممکن است پزشک برای وی تجویز سمعک نیز انجام دهد.

روش های درمان سرگیجه

روش های درمان سرگیجه به موارد نام برده شده محدود نمی شود. در مواردی که علت بروز چرخش سر سطحی باشد پزشکان چند روش درمان خانگی برای آن معرفی می کنند. به طور مثال مانور اپلی یکی از روش های کنترل سرگیجه است. در این روش بیمار باید قبل از خواب برای چند دقیقه لبه تخت بنشیند و با توجه به علائمی که دارد، تمرینات دریافت شده از پزشک را انجام دهد.

درمان سرگیجه

خوردن چای زنجبیل، بادام، روغن های گیاهی و مفید و خوردن مقدار کافی آب نیز می تواند تا حد زیادی به از بین رفتن سرگیجه کمک کند. در صورتی که علت به وجود آمدن چرخش در سر استرس و اضطراب باشد افراد می توانند از حرکات یوگا و یا قرص های ارامبخش برای درمان آن استفاده کنند. خوردن انواع دمنوش و خوراکی های دارای ارزش غذایی و آرام کردن بدن از ساده ترین روش های درمان سرگیجه در خانه می باشد.

در صورت وجود اختلالات سطحی تر افراد باید دارو ها را طبق توصیه پزشک مصرف کرده و به مرکز توانبخشی سرگیجه مراجعه کنند. همچنین افراد در صورت نیاز به سمعک باید از برند های موفق مثل سمعک ترنم استفاده نمایند. در این شرایط آن ها می توانند با صرف هزینه مناسب و در کوتاه ترین زمان ممکن به سلامت کامل جسمی دست پیدا کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک