جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

چگونه از شنوایی خود در شغل های پر صدا محافظت کنیم !

آنچه در مقاله چگونه از شنوایی خود در شغل های پر صدا محافظت کنیم ! می خوانید

پیشگیری از سنگین شدن گوش با ابزار های مخصوص

برخی از افراد به واسطه شغلی که دارند در معرض صدا های بلندی قرار می گیرند. قرار گرفتن طولانی مدت در برابر صدا های بلند ممکن است باعث شود که شنوایی افراد کاهش پیدا کند یا آسیب ببیند. برای درمان شنوایی یا پیشگیری از سنگین شدن گوش در شغل های پر صدا باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ در این مقاله همراه ما باشید تا از بروز آسیب به گوش هایتان جلوگیری کنید.

درمان شنوایی

استفاده از گوش بند به منظور کمک درمان شنوایی

طبق قانون کار هر فردی که در محیطی کار می کند که امواج صوتی بیش از 85 دسی بل در آن ساطع می شوند. باید از وسایلی برای محافظت از شنوایی خود استفاده کند. گوش بند یکی از این وسایل کمک درمان شنوایی می باشد.

گوش بند نام وسیله ای می باشد که داخل مجرای خارجی گوش قرار می گیرد تا از رسیدن صدای بلند به گوش ها جلوگیری کند. وسیله گوش بند باید دقیقا طبق اندازه گوش شما خریداری شود تا بتواند راه های ورودی صدا را ببندد. فرد پس از نصب گوش بند بر گوش های خود باید احساس کند که صدا ها را کمتر می شوند. این وسیله موجب می شود که شخص صدا ها را تا حدود 30 دسی بل کمتر احساس کند. همچنین جالب است بدانید که این وسیله کمک درمان شنوایی در شغل های شلوغ از جنس سیلیکون یا لاستیک ساخته می شود.

گوش بند باید به نحوی ساخته شود که از شدت صدا کم کند ولی به صورت کلی جلوی شنیدن صدا را نگیرد. فرد باید بتواند تمامی صدا ها را بشنود که اگر مشکل یا حادثه ای در محیط کار او را تهدید کرد، تشخیص دهد. افرادی که پارگی پرده گوش دارند یا دچار عفونت گوش هستند یا در گوش هایشان زخم و التهاب دارند. نمی توانند از برای درمان شنوایی از گوش بند استفاده کنند.

درمان شنوایی

گوشی ایمنی و محافظ شنوایی الکترونیکی برای کمک به درمان شنوایی

دومین وسیله کمک درمان شنوایی که بررسی خواهیم کرد، گوشی ایمنی گوش می باشد که شبیه هدفون است و می تواند میزان صدا ها را تا 30 دسی بل کاهش دهد. این وسیله کم خطر تر از گوش بند های سیلیکونی می باشد. چرا که بر روی گوش قرار می گیرد و برای استفاده افرادی که دچار پارگی پرده صماخ هستند مناسب است. اما برای استفاده افراد عینکی مناسب نمی باشد و استفاده از آن در هوای گرم سخت و آزار دهنده است ولی در هوای گرم گوش های شما را گرم نگه می دارد. دقت داشته باشید که استفاده از این وسایل کمک درمان شنوایی مانع از و کمک درمان تنبلی گوش می تواند از بروز بسیاری از بیماری های شنوایی شود.

محافظ شنوایی الکترونیکی وسیله دیگری می باشد که به وسیله آن می‌توانیم از بروز مشکلات شنوایی در محیط های پر سر و صدا جلوگیری کنیم. این وسیله کمک درمان شنوایی بیشتر مناسب مکان هایی می باشد که تغییر فرکانس صدا به صورت یک دفعه ای رخ می دهد.

این دستگاه می تواند تا حدود 30 دسی بل از شدت صدا را کم کند. البته برخی از افراد گمان می کنند که این دستگاه به علت آن که صدا را به یک مرتبه قطع می کند. و پس از اتمام صدای بلند صدا را متصل می کند.

سخن آخر

شنوایی سنجی شغل‌های پر سر و صدا باید توسط کارفرما به صورت دوره‌ای برای تمامی کارکنان در حوزه های پر سر و صدا انجام شود. این تست های شنوایی را حتی می توان به صورت شنوایی سنجی آنلاین نیز انجام داد. مقایسه نتایج آزمایش هایی که در طی چند سال بر روی یک فرد انجام شده است مشخص می کند که آیا میزان شنوایی شخص کم شده است یا خیر؟ سمعک ترنم می تواند دقیق ترین آزمایش های شنوایی سنجی را انجام داده و نتایج آن را به دقیق ترین شکل تفسیر کند.

درمان شنوایی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک