جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

ورزش هایی ساده برای درمان شنوایی گوش

آنچه در مقاله ورزش هایی ساده برای درمان شنوایی گوش می خوانید

درمان آسیب شنوایی با ورزش چگونه ممکن است؟

ورزش همان طور که برای تمام سیستم های بدن مفید است و می تواند بر سلامتی آن ها تاثیر مثبت بگذارد. می تواند بر سلامت شنوایی تاثیر بگذارد و باعث درمان آسیب شنوایی نیز شود. ورزش موجب می شود که میزان اکسیژن بیشتری به اندام های بدن برسد. همین اکسیژن رسانی بیشتر باعث می شود که عملکرد گوش و مغز بهبود پیدا کند. با ورزش کردن می توانید خونرسانی و اکسیژن رسانی را به کوچک ترین مویرگ های بدن افزایش دهید. افزایش خونرسانی موجب می شود که مویرگ های ریز داخلی گوش تغذیه شوند و بتوانند صداها را بهتر دریافت کرده و یا بهتر پردازش کنند. طبق تحقیقات محققان، ورزش های هوازی به دلیل آن که می توانند مقدار خون کافی و مواد مغذی را به تمام اندام های درونی گوش برسانند، باعث می شوند که عصب حلزونی گوش عملکرد بهتری داشته باشد.

درمان آسیب شنوایی

رابطه ورزش و سلامتی شنوایی

همان طور که گفتیم یکی از راه های درمان آسیب شنوایی، ورزش کردن است. ورزش منظم و طبق اصول و قواعد باعث تقویت سیستم شنیداری شما می شود. افرادی که به صورت پیوسته ورزش می کنند اگر در معرض این آسیب ها و یا دارو های خاص قرار بگیرند، گوش های آن ها تحریک پذیری کمتری از خود نشان می دهد. این موضوع به علت قوی شدن گوش های آنان می باشد.

بهبود عملکرد مغز  حاصل از ورزش کردن، باعث تقویت سیستم شنیداری و پیشگیری از از آسیب های گوش نیز می شود. از آن جایی که ورزش کردن باعث افزایش خون رسانی به مغز نیز می شود، عملکرد مغز و پیرو آن پردازش شنیداری را نیز افزایش می دهد. مغز ما در زمان ورزش کردن نیز می تواند صدا های بیشتری را شناسایی کند و آن ها را تشخیص دهد. اینجاست که به اهمیت ورزش در درمان آسیب شنوایی و درمان آسیب های گوش پی می بریم. در واقع با ورزش کردن می توانیم به مغز دستور دهیم که صدا ها را با قدرت و تمرکز بیشتری پردازش کند. اگر شما از مشکلات شنوایی رنج می برید می توانید پی از ورزش کردن به صورت دوره ای در تست های شنوایی سنجی شرکت کنید تا شاهد معجزه ورزش باشید.

درمان آسیب شنوایی

درمان آسیب شنوایی با چه ورزش هایی ممکن است؟

به صورت کلی ورزش های هوازی برای درمان آسیب شنوایی بسیار موثر و مفید می باشند. ولی ترکیب برخی از ورزش ها با آنان می تواند تاثیر آن را افزایش دهد. در ادامه به بررسی برخی از این ورزش ها برای پیشگیری از آسیب های شنوایی خواهیم پرداخت:

  1. ورزش هایی مانند شنا، دویدن، قایقرانی، پیاده روی، دوچرخه سواری و … که میزان ضربان قلب و تنفس شما را افزایش دهند. این ورزش ها می توانند تنفس شما را تا حدود 25 دقیقه افزایش دهند.
  2. تمرین های وزنه ای که متوقف می شوند. و ورزش هایی که موجب عضله سازی می شوند. این ورزش ها باید همراه با حدود 20 دقیقه تمرین های هوازی انجام شوند. انجام ورزش به صورت منظم و روزانه یکی از سریعترین راه درمان آسیب شنوایی می باشد.

برای درمان آسیب شنوایی همچنین می بایست اقدام به تغییر سبک زندگی خود نمایید. تغییر سبک زندگی با اصلاح سبک تغذیه و انجام رژیم های درمانی خاص انجام می شود و انجام ورزش های کوچک نیز می تواند در این راستا بسیار مفید باشد. رعایت سبک و اصول صحیح زندگی یکی از اصلی ترین روش های درمان آسیب شنوایی در خانه می باشد.

در خصوص استفاده از هدفون و ارتباط آن با سلامت شنوایی باید بگوییم که صدای بیش از حد ممکن است باعث شود که گوش ما به صورت دائمی آسیب ببیند. چنانچه عادت دارید که از هدفون استفاده کنید دقت داشته باشید که بیش از یک ساعت و نیم در روز از آن استفاده نکنید. و دقت داشته باشید که صدا ها از حد ایمن آن تجاوز نکنند.

شما می توانید برای اطلاع از نحوه تجویز سمعک و برند سمعک ترنم با ما در تماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک