جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

نکات بسیار مهم قبل از خرید سمعک

خرید سمعک

آنچه در مقاله نکات بسیار مهم قبل از خرید سمعک می خوانید

انتخاب و خرید یک سمعک مناسب اگر برای بار اولتان باشد، شاید انتخاب سخت و تا حدی پیچیده‌ای باشد. ممکن است در هنگام خرید با اطلاعات و گزینه‌های مختلفی روبه‌رو شوید که کوچک‌ترین اطلاعاتی در موردشان نداشته باشید. امروز در این مقاله ما قصد داریم تا به نکات بسیار مهمی که قبل از خرید سمعک باید به آن توجه داشته باشید برای شما بگوییم تا با شناخت و دقت بیشتر سمعک خود را خریداری کنید.

نکات بسیار مهم قبل از خرید سمعک

همان‌طور که گفته شد، انتخاب و خرید سمعک مناسب ممکن است برای شما کاری سخت و پیچیده باشد. با توجه به تنوع محصولات در بازار، شاید ندانید که کدام مدل برای شما مناسب‌تر است. در ادامه شش نکته مهم که قبل از انتخاب و خرید سمعک باید به آن توجه داشته باشید را معرفی خواهیم کرد:

1) انجام شنوایی سنجی

قبل از اینکه اقدام به خرید سمعک کنید، حتما انجام دادن آزمایش شنوایی سنجی پیشنهاد می‌شود. چرا که انتخاب مدل و برند مناسب، به میزان شنوایی و نیازهای شما بستگی دارد. بر اساس گزارش تست شنوایی سنجی، می‌توان بهترین گزینه را انتخاب کرد. در این تست میزان شنوایی و نمودار ادیوگرام فرد بررسی می‌شود. در وحله‌ی بعد باید سمعک پیشنهادی از لحاظ فیزیکی و قدرت، توان برآورده کردن نیازهای شنوایی شما را داشته باشد.

خرید سمعک

چناچه میزان شنوایی خفیف و یا متوسط باشد، سمعک‌های داخل و پشت گوشی توسط پزشک پیشنهاد داده خواهد شد. ولی اگر میزان شنوایی متوسط تا شدید و یا بالاتر باشد، خیلی زیاد قدرت انتخاب نخواهید داشت و باید مدلی انتخاب شود که بهترین و قوی‌ترین رسیور و بلندگو را داشته باشد.

2) بررسی امتیاز درک گفتار در نویز

دومین فاکتور بسیار مهم قبل از خرید سمعک، بررسی امتیازهای تست‌های انجام شده در امتیاز تمایز و درک گفتار در نویز و محیط‌های شلوغ می‌باشد. نتایج این آزمون معمولا به صورت عددی است، هرچقدر عدد به دست آمده بالاتر باشد، به معنی این است که عملکرد شنوایی، در مواجه با نویز و در محیط‌های شلوغ پایین‌تر خواهد بود.

در چنین شرایطی باید سمعک‌هایی خریداری شود که امکان شنیدن صداها به بهترین شکل ممکن وجود داشت باشد و از همه مهمتر قابلیت اتصال به انواع وسایل جانبی مثل گوشی موبایل و… را داشته باشد.

3) انتخاب برند سمعک

این روزها برندهای گوناگونی از سمعک در بازار موجود است. هر برند، قابلیت‌ها و خدمات گوناگونی را ارائه داده‌اند. برای انتخاب و خرید سمعک مناسب، باید به قابلیت‌ها و خدماتی که سمعک انتخابی‌تان دارد توجه کنید.

ذکر این نکته بسیار ضروری است که مدل‌هایی را انتخاب کنید که قطعات به‌روز داشته باشند و لوازم جانبی آنها باتوجه به شرایط حال حاظر کشور، در دسترس باشند!

خرید سمعک

4) مشخص کردن انتظارات خود از خرید سمعک

قبل از اینکه اقدام به خرید این وسیله ضروری کنید، باید برای خود مشخص کنید که چه خواسته‌هایی از سمعک خود دارید. با مشخص کردن خواسته‌هایتان، خیلی راحت‌تر می‌توانید مدل مخصوص‌تان را خریداری کنید.

از جمله سوالاتی که قبل از خرید باید از خود بپرسید این است که:

  • آیا مشکل بینایی دارم؟
  • آیا مهارت‌های دست‌ورزی من کامل است؟
  • لرزش انگشتان دست دارم؟
  • آیا به هنگام صحبت کردن با تلفن مشکل دارم؟
  • آیا زیاد به سینما و یا تئاتر می‌روم؟
  • ارتباط داشتن با دیگران چقدر برای من مهم و ضروری است؟

با پاسخ دادن به تمامی این سوالات و ارائه یک نتیجه کامل و جامع به پزشک، خیلی راحت‌تر می‌توانید انتظاراتی که از یک سمعک خوب دارید را مشخص کنید و انتخاب آگاهانه‌تری در هنگام خرید خواهید داشت.

5) مشخص کردن سبک زندگی و یا لایف استیال در هنگام خرید سمعک

شاید این نکته برای‌تان کمی عجیب به نظر برسد، ولی برای انتخاب یک سمعک مناسب، باید نوع و سبک زندگی‌تان را حتما در نظر بگیرید. اینکه سبک زندگی شما چیست، به انتخاب سطح تکنولوژی که هر سمعک بر اساس آن ساخته شده است می‌تواند متغیر باشد. این موضوعی نیست که بر اساس شنوایی سنجی و… پزشک بتواند آن را تشخیص دهد.

اگر شما کسی هستید که یک زندگی آرام دارید و خیلی در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا نیستید، خرید سمعک‌هایی با تکنولوژی خیلی پیشرفته و گران‌قیمت، گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود. استفاده کردن از سمعک‌هایی با سطح پایینی‌تری از تکنولوژی و امکانات هم ممکن است تمامی نیازهای شما را تامین کند و نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف نداشته باشید.

خرید سمعک

6) خرید سمعک از ادیولوژیست و کلینیک شنوایی معتبر

آخرین نکته بسیار مهمی که در هنگام خرید این وسیله باید در نظر داشته باشید این است که نهایت دقت و وسواس را در هنگام خرید داشته باشید. ادیولوژیستی که برای شنوایی سنجی انتخاب می‌کنید، باید مهارت و دقت کافی را داشته باشد. چرا که با کوچک‌ترین اشتباه در هنگام شنوایی سنجی، ممکن است انتخاب خوبی نداشته باشید. از همه مهمتر هرگز به دنبال جنس ارزان و بی‌کیفیت نباشید، چرا که ممکن است همین انتخاب اشتباه، منجر به خسارات مالی بسیاری برای شما شود و مجبور به خرید مجدد یک سمعک جدید باشید. سمعک ترنم یکی از بهترین شرکت های شنوایی سنجی و تجویز سمعک می‌باشد که با خدمات زیادی که ارائه می‌دهد مشتریان را از استفاده از انواع خدمات بهره مند می‌کند.

امیدوارم نکاتی که در این مقاله گفته شد، برای شما مفید بوده باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک