جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

نحوه تمیز کردن سمعک و جلوگیری از خراب شدن آن

تمیز کردن سمعک

آنچه در مقاله نحوه تمیز کردن سمعک و جلوگیری از خراب شدن آن می خوانید

برای درمان آسیب های شنوایی و همینطور درمان آسیب های گوش گاه نیاز به استفاده از سمعک است. تمیز کردن سمعک قاعده و قانونی دارد که باید به دقت صورت بگیرد.

تمیز کردن قطعات سمعک

کسانی که به صورت روزانه از سمعک استفاده می کنند می بایست روش تمیز کردن آن را بلد باشند. تمیز کردن سمعک کار دشواری نیست اما باید با دقت صورت بگیرد. مثلاً برای تمیز کردن بدنه خارجی یا پوسته سمعک می بایست از دستمال مخصوصی استفاده شود که معمولاً جنس آن نانو است. برای این کار نیازی به الکل ندارید. قاب های سمعک پشت گوشی نیاز به تمیز کردن روزانه دارد.

تمیز کردن سمعک

معمولاً سر این قالب ها دارای برس های مخصوصی است و نیاز است که به شکل روزانه تمیز شود. این کار سبب می شود تا عبور صوت به خوبی صورت بگیرد. تمیز کردن فیلتر سمعک از مواردی است که نیاز به دقت بالایی دارد چون فیلتر یک بخش بسیار ظریف در رسیور سمعک محسوب می شود. در سمعک های داخل گوشی در بخش نوک کانال یک فیلتر ضعیف وجود دارد. این فیلتر متصل به یک رسیور است. از برس مخصوص می بایست برای تمیز کردن آن استفاده کرد. این فیلتر می بایست هر 20 روز یک بار تعویض شود.

برای خرید سمعک سعی کنید در ابتدا مشاوره های لازم را در نظر بگیرید. شستن قطعات سمعک معمولاً به ندرت صورت می گیرد. مثلاً برای تمیز کردن سمعک به خصوص بخش مربوط به دریچه رسیور باید دقت لازم صورت بگیرد. دست زدن مداوم به سمعک سبب ورود گرد و خاک به داخل آن می شود بهتر است که علاوه بر تمیز کردن سر سمعک، دریچه رسیور هم با برس مخصوص نظافت شود.

تمیز کردن سمعک در خانه

 تمیز کردن اصولی سمعک از موارد مهمی است که باید همه افراد به آن توجه کنند. معمولاً در زمان تجویز سمعک یک سری پک های بهداشتی نیز ارائه می شود که کمک می کند تا بتوانید در منزل به راحتی سمعک را تمیز کنید. بنابراین در زمان خرید سمعک به این موضوع دقت کنید.

لوله تهویه هوا در سمعک که مشهور به ونت است یکی از مواردی است که قطعاً می بایست به درستی تمیز شود. این لوله برای عبور و مرور جریان هوا بوده و از عفونت گوش جلوگیری می کند. همینطور سبب می شود که دچار تعریق نشوید. نظافت روزانه این مجرا سبب می شود که بتوانید بهتر بشنوید. در صورتی که سمعک شما پشت گوشی است در ابتدا نیاز است که قالب سمعک را جدا کنید. پس از آن از برس نرمی استفاده کنید تا جرم از بخش پوسته سمعک پاک شود. البته استفاده از آب و صابون برای شستن قالب سمعک بلامانع است. پس از آن نیاز به یک پارچه برای خشک کردن قالب سمعک دارید. در این مدل سمعک ها میکروفون و رسیور در داخل گوش قرار می گیرد و معمولاً در معرض جرم است. باید رسیور را تمیز کنید.

سمعک داخل گوشی و سمعک پشت گوشی هر دو نیاز به تمیز شدن دارند. در طراحی سمعک کودکان سعی می شود از قطعات با کیفیت تر استفاده شود اما نیاز است که پروسه شنوایی سنجی کودکان به طور دقیق طی شود شرایط خرید سمعک کاملاً نامرئی نیز برای کودکان در مجموعه سمعک ترنم فراهم شده است.

نکات مهم در خصوص تمیزی استاندارد سمعک

میکروفن و اجزای تشکیل دهنده سمعک هرگز نباید در معرض آبکشی قرار بگیرند. این کار سبب می شود که رسیور خراب شود و آن آسیب وارد شود. دقت کنید که به طور کلی این سمعک ها از نظر سبک اجرایی شرایط مخصوص خود را دارند. تیم سمعک ترنم در راستای درمان وزوز گوش و همینطور درمان سرگیجه یک سری روش های جدید را به شما پیشنهاد می دهند. در صورت عدم کارکرد درست سمعک نیاز به تعمیر سمعک خواهد بود که توسط تیم ترنم صورت می گیرد. پیش از خرید می بایست با تیم مشاوره سمعک ترنم ارتباط بگیرید.  نکته آخر اینکه باتری سمعک می بایست به صورت دوره ای تعویض شود. 

ویدیو نمونه تمیز کردن سمعک


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک