جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

مهم ترین علائم برای استفاده از سمعک چیست؟

تجویز سمعک

آنچه در مقاله مهم ترین علائم برای استفاده از سمعک چیست؟ می خوانید

زمان تجویز سمعک

افراد زیادی با گذشت زمان و افزایش سن دچار کم شنوایی می شوند. این اتفاق ممکن است در سنین پایین تر نیز اتفاق بیفتد. عواملی مانند ژنتیک و یا حوادث تصادفی از جمله دلایل ابتدا به کم شنوایی در سنین پایین هستند. در این شرایط فرد در شنیدن صدا ها و کلمات دچار مشکل شده و ممکن است در زندگی روزمره نیز با چالش های مختلفی مواجه شود. علم پزشکی در این زمان به کمک افراد کم شنوا می آید. سمعک های استاندارد و درجه یک اولین گزینه پیش روی افراد کم شنوا چه در سنین بالا و چه در سنین پایین می باشد. تجویز سمعک توسط پزشکان متخصص صورت می پذیرد.

تجویز سمعک

استفاده از سمعک کمک زیادی به بهبود عملکرد فرد در فعالیت های روزمره و افزایش طیف شنوایی وی می کند. البته نوع و علت کم شنوایی نیز تاثیر بسیار زیادی در انتخاب نحوه درمان دارند و در برخی موارد أصلا استفاده از سمعک توصیه نمی شود. به طور کلی طی بروز کم شنوایی و عدم امکان درمان این چالش پزشکان اقدام به تجویز سمعک ویژه برای بیماران خود می کنند.

نحوه تجویز سمعک

اولین و مهم ترین مرحله طی خرید و استفاده از سمعک انتخاب متخصص با سواد و با تجربه است. نحوه تجویز سمعک بسیار مهم است. فرد باید بتواند با دانش و علمی که دارد با روش های اصولی از فرد تست شنوایی بگیرد. تحلیل و بررسی تست شنوایی دریافت شده بسیار مهم و حیاتی است. با تحلیل دقیق نتیجه تست نوع سمعک انتخاب شده و سپس مراحل قالب گیری از گوش و ساخت سمعک آغاز می شود. این مرحله بسیار مهم بوده و کمک زیادی به سهولت استفاده از سمعک می کند.

نحوه استفاده از سمعک نیز پس از ساخت و مشخص شدن نوع آن توسط پزشک به بیمار آموزش داده می شود. قیمت سمعک با توجه به نوع و مدل آن مشخص می شود. افراد هنگام مراجعه به مراکز درمانی برای سفارش و خرید آن با قیمت های متغیری رو به رو می شوند. پس از اینکه نوع سمعک انتخاب شد مراکز خرید آن را با بهترین قیمت و در استاندارد ترین طراحی به بیمار تحویل می دهند. در این شرایط آن ها خرید رضایت بخشی را همراه با برخورداری از محصولی درجه یک و نوین تجربه می کنند.

مراحل تجویز سمعک

شاید عده بسیاری تصور کنند که تجویز سمعک نیاز به بررسی های آنچنانی ندارد و با استفاده از یک قاعده کلی می توان برای بیماران آن را تجویز کرد. این تصور کاملا غلط است. تجویز سمعک دارای مراحل مختلفی است که تمامی آن ها باید با دقت و حساسیت بالا توسط متخصصان باتجربه طی شوند. اولین و مهم ترین مرحله در این فرایند مشاوره می باشد. در جلسه مشاوره متخصص میزان کم شنوایی و علت آن را به طور کامل بررسی کرده و سپس تشخیص می دهد که فرد از چه نوع سمعکی و برای چه مدت زمانی باید استفاده کند.

تجویز سمعک

پس از مشخص شدن نوع سمعک نوبت به قالب گیری از گوش بیمار می رسد. اندازه گیری گوش بیمار منجر به طراحی بهتر سمعک و استفاده آسان تر از آن می شود. پس از این مرحله نوبت به گرفتن تست شنوایی می رسد. در قدم بعدی به طور کامل عیوب گوش شناسایی می‌شود و سمعک متناسب با آن تجویز می شود. بیمار پس از مشخص شدن نوع سمعک می تواند برای خرید آن اقدام کند.

خرید سمعک از روش های مختلفی صورت می پذیرد. افراد از دو روش حضوری و غیرحضوری می توانند سمعک های خود را دریافت کنند. سمعک ترنم یکی از مراکزی است که بهترین سمعک ها را با کیفیت مناسب و قیمت استثنایی عرضه می کند. افراد با انتخاب سمعک ترنم می توانند مراحل انتخاب و خرید آن را با موفقیت طی کنند.

سخن آخر

در صورتی که مراحل تجویز سمعک به درستی طی نشود ممکن است نوع سمعک انتخابی در نهایت نتواند مشکل بیمار را حل کند. در برخی موارد نیز بزرگ یا کوچک بودن اندازه سمعک برای بیمار چالش ایجاد می کند. بنابراین باید علاوه بر انتخاب متخصص کاربلد، بتوانیم مرکز معتبری را برای خرید سمعک انتخاب کنیم. سمعک خریداری شده نیز بهتر است برند شناخته شده داشته باشد تا با اطمینان خاطر بیشتر بتوانیم از آن استفاده کنیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک