جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

معرفی روش های جایگزین سمعک

جایگزین سمعک

آنچه در مقاله معرفی روش های جایگزین سمعک می خوانید

در این مقاله می خواهیم به معرفی روش هایی بپردازیم که جایگزین سمعک هستند؛ شاید بسیاری از کم شنوایان یا ناشنوایان نتوانند بنا به دلایلی از سمعک استفاده کنند. لذا مجبور هستند برای افزایش شنوایی و تشخیص صدا های محیط از روش های جایگزین سمعک استفاده کنند.

معرفی روش های جایگزین سمعک
معرفی روش های جایگزین سمعک

روش های جایگزین سمعک

  1. ژن درمانی: ژن و بیماری های ژنتیکی یکی از مواردی هستند که موجب بروز کم شنوایی در افراد می شوند. ما در ژن درمانی تلاش می کنیم تا با دستکاری ژن های معیوب آن ها را درمان کنیم و ناشنوایی و کم شنوایی افراد را از بین ببریم.
  2. سلول های بنیادی: یکی دیگر از روش های جایگزین سمعک برای کم شنوایان و یا ناشنوایان عزیز، استفاده از سلول های بنیادی می باشد. در این روش ما آن قسمت از بافت سلولی را که تشکیل نشده است، به وسیله سلول های بنیادی، بازسازی می کنیم . و با این کار اجازه می دهیم تا آن قسمت از بافت گوش مجددا احیا شود.
  3. تحریک عصب: تحریک عصب یکی دیگر از روش های جایگزین سمعک گوش می باشد. این روش درمانی تصمیم دارد تا با استفاده از یک قطعه سخت افزاری، عصب های گوش را تحریک کند تا بتوانند فعالیت خود را مجددا سر بگیرند.
  4. سلول درمانی: ما در این روش می کوشیم تا با ساختن یک دارو، شنوایی از دست رفته افراد را به آن ها باز گردانیم. چه چیزی راحت تر از خوردن قرص و شربت، بیماری ما را درمان می نماید؟
  5. ایمپلنت حلزون: ایمپلنت حلزون هم یکی از روش های درمانی می باشد که از دو بخش ایمپلنت درونی و ایمپلنت بیرونی تشکیل شده است. این ایمپلنت درونی از طریق عمل جراحی درون گوش شما قرار می گیرد . ایمپلنت خارجی با استفاده از آهن ربا از خارج گوش به ایمپلنت داخلی متصل می شود و موجب می شود تا شما بتوانید صداها را تشخیص دهید.

البته قابل ذکر است که این روش ها (بجز روش آخر) همگی در مرحله تحقیقات هستند و هنوز اجرایی نشده اند.

هرچند اگر شما استفاده سمعک برایتان سخت می‌باشد و تمایلی به استفاده از آن ندارید. با انجام دادن مراحل ارزیابی شنوایی می‌توانید از کم شنوایی بیشتر جلوگیری کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک