جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

فرق سمعک کودکان با دیگر سمعک ها در چیست؟

سمعک کودکان

آنچه در مقاله فرق سمعک کودکان با دیگر سمعک ها در چیست؟ می خوانید

گفته می شود که در حال حاضر حدود 5 هزار کودک کم شنوا در کشور ما زندگی می کنند. همچنین بعضی از کودکان پس از 3 سالگی به دلایل متعددی ممکن است که شنوایی خودشان را از دست بدهند. سمعک ها می توانند تا حد زیادی قدرت شنوایی را به کودکان بازگردانند. در این مقاله از سمعک کودکان و تفاوت آن با سایر سمعک ها خواهیم گفت.

سمعک کودکان

سمعک کودکان چیست و چه فرقی با دیگر سمعک ها دارد؟

سمعک کودکان یک وسیله ی الکترونیکی است که می تواند صدا را تقویت نماید. این وسیله به کودکانی که قدرت شنوایی کمتری دارند کمک می کند تا صدای اطراف را به خوبی دریافت نمایند. پیش از هر اقدامی لازم است تا کودک به شنوایی سنجی کودکان ارجاع شود. انجام این فرایند الزامی است چراکه وجود و یا عدم وجود مشکلات شنوایی در کودک را تشخیص می دهد. لذا در صورت تایید کم شنوایی و با توجه به میزان این مشکل در کودک لازم است تا وی حتما از سمعک مخصوص کودکان استفاده نماید.

چند نوع سمعک برای کودکان وجود دارد؟

  • سمعک پشت گوشی: همانطور که از نام این نوع سمعک پیدا است محل قرار گیری آن در پشت گوش می باشد. و همچنین برای بهبود کم شنوایی خفیف تا شدید می توان از سمعک خردسالان پشت گوشی استفاده کرد. لازم به ذکر است که استفاده از این نوع سمعک آسان تر از سمعک داخل گوشی است و معمولا طول عمر باتری آن بیشتر از سایر سمعک ها می باشد.
  • سمعک داخل گوشی: برای ساخت این مدل لازم است تا از گوش فرد قالبی تهیه شود. از اینرو این مدل سمعک به خوبی در داخل گوش قرار می گیرد. گفتنی است که این قبیل سمعک ها می توانند از قابلیت هایی نظیر تله کویل بهره مند باشند که این قابلیت در زمان مکالمه ی تلفنی صدا را تقویت می کند.
  • سمعک جیبی: برای درمان کم شنوایی شدید معمولا از سمعک جیبی استفاده می کنند. این نوع سمعک ها را بایستی به کمربند متصل نمود و یا آنها را در داخل جیب قرار داد. لازم به ذکر است که به دلیل وسعت کارایی سایر مدل ها امروزه از این نوع سمعک کمتر استفاده می شود.
  • سمعک کاملا نامرئی: از این مدل سمعک کودکان برای درمان کم شنوایی خفیف تا شدید می توان استفاده کرد. به دلیل قرارگیری درون کانال گوش به این نوع سمعک، نامرئی یا کاملا نامرئی گفته می شود. همانطور که گفته شد این وسیله درون کانال گوش قرار می گیرد و به همین دلیل به راحتی قابل مشاهده نیست. لازم به ذکر است که معمولا این سمعک بصورت سفارشی و مطابق با اندازه ی مجرای گوش فرد ساخته می شود. البته نوع پیش ساخته ی این قبیل سمعک ها نیز وجود دارد و افراد می توانند آن را خریداری نمایند.
سمعک کودکان

استفاده برای کودکان

پیش از هر چیز شما باید بدانید که آیا کودکتان به سمعک نیاز دارد و یا خیر. مراجعه به شنوایی سنجی کمک می کند تا پاسخ سوالتان را بگیرید. چنانچه کودک شما به سمعک نیاز داشت لازم است تا سمعک مخصوص بچه ها را برای او تهیه کنید. پس از تهیه لازم است تا سمعک بر روی گوش کودکتان قرار بگیرد و وی به مرور از آن استفاده نماید. یادتان باشد که در طول این پروسه بایستی به کودک کمک کنید تا به سمعک و استفاده از آن عادت کند. این وسیله به کودک شما کمک می کند تا شنوایی اش را تا حد زیادی بازیابی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید از خدمات کلینیک سمعک ترنم بهره ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک