جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

شنوایی سنجی دقیق چگونه انجام می شود؟

شنوایی سنجی

آنچه در مقاله شنوایی سنجی دقیق چگونه انجام می شود؟ می خوانید

شنوایی سنجی دقیق می تواند به شما کمک کند تا به راحتی مشکلات شنوایی خود را شناسایی کنید. مشکلات شنوایی به ندرت یک شبه ظاهر می شوند – اگر این اتفاق بیفتد، افراد مبتلا به کم شنوایی احتمالاً بعد از چند سال آن را به شکل یک مشکل جدی می بینند. حتی افرادی که می دانند مشکل دارند نیز ممکن است متوجه میزان کم شنوایی خود نشوند. بر اساس یک مطالعه، تا 42 درصد از افراد بالای 60 سال، شدت مشکلات شنوایی خود را دست کم می گیرند.

ضرورت شنوایی سنجی دقیق

آیا همه باید با یک شنوایی شناس سنجی دقیق قرار ملاقات داشته باشند و هزینه تست شنوایی حرفه ای را بپردازند؟ اگر چه امکان انجام تست شنوایی به روش های مختلف آنلاین و … وجود دارد. با این وجود، ما به شما پیشنهاد می کنیم از شنوایی سنجی مطمئن و دقیق بهره مند شوید. در این صورت می توانید به نتایج به دست آمده اعتماد کنید و درمان های مربوطه را انجام دهید.

شنوایی سنجی دقیق

اولین و شاید مهم‌ترین جزئیات این است که همه تست‌های شنوایی سنجی دقیق توصیه‌شده در واقع از نظر رویکردهایشان بسیار شبیه هستند. ضمن اینکه توسط شرکت‌های سمعک خوب طراحی یا میزبانی می‌شوند.

شنوایی سنجی دقیق چگونه انجام می شود؟

برای انجام شنوایی سنجی دقیق، شنوایی شناس شما شما از ادیوگرام برای جمع آوری نتایج استفاده می کند. ادیوگرام که به عنوان استاندارد طلایی تست های شنوایی در نظر گرفته می شود، بیش از 92 درصد دقیق است. علاوه بر این – این نوع سنجش 94٪ ارزیابی خود را در زمینه شنوایی به شکل حسی عصبی ارائه می کند.

با توجه به دقت بالای ارائه شده توسط ادیوگرام برای شنوایی سنجی دقیق، آن ها به طور معمول برای ارزیابی عملکرد شنوایی استفاده می شوند. در واقع، هنگامی که برای آزمایش شنوایی به شنوایی شناس مراجعه می کنید، به احتمال زیاد از ادیوگرام برای تعیین اینکه آیا شما دچار کم شنوایی هستید یا خیر، استفاده می کنند.

ادیوگرام چیست؟

ادیوگرام نوع خاصی از نمودار است که برای تسهیل تست های شنوایی استفاده می شود. اصطلاح ادیوگرام از نظر فنی به نموداری اشاره دارد که شنوایی شناس برای ترسیم نتایج آزمایش شما استفاده می‌کند. این در حالی است که این اصطلاح معمولاً برای اشاره به خود آزمایش استفاده می‌شود. در جامعه پزشکی، اصطلاح فنی این نوع تست شنوایی، تست تون خالص یا تست ادیوگرام تون خالص است.

نمودار ادیوگرام نمودار دسی بل را به صورت عمودی نشان می دهد. صداهای بلندتر در پایین و صداهای آرام تر در بالا قرار می گیرند. فرکانس صداها به جنبه افقی نمودار نسبت داده می شود. صداهای با فرکانس پایین در سمت چپ و صداهای فرکانس بالا در سمت راست قرار می گیرد.

تست شنوایی

هنگامی که تست شنوایی کامل شد، متوجه صلیب های آبی و دایره های قرمز روی خود نمودار خواهید شد. این ها نشان دهنده نتایج آزمایش شنوایی شما هستند. در حالی که آزمایش در حال انجام است،شنوایی شناس نتایج را با استفاده از صلیب های آبی برای نشان دادن گوش چپ و دایره های قرمز برای نشان دادن گوش راست ثبت می کند.

هر گوش می تواند عملکرد شنوایی متفاوتی داشته باشد. در نتیجه مهم است که تست شنوایی در هر گوش به طور دقیق انجام شود. با استفاده از دو علامت مختلف برای ثبت نتایج، شنوایی شناسان می توانند به وضوح بین عملکرد شنوایی در هر گوش تمایز قائل شوند.

شنوایی سنجی دقیق می تواند شما را از مشکلات شنوایی آگاه کند. در پایان نیز هر فردی باید با توجه به مشکلات شنوایی از سمعک و سایر درمان ها بهره مند شود. انتخاب شنوایی شناس و ابزار تست شنوایی دقیق شما را از صحت نتیجه آزمایش مطمئن خواهد کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک