جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

سکته گوش در چه زمان هایی رخ می‌دهد؟ + راه های پیشگیری و درمان

سکته گوش

آنچه در مقاله سکته گوش در چه زمان هایی رخ می‌دهد؟ + راه های پیشگیری و درمان می خوانید

همانطور که میگرن به شکل های مختلفی خود را نشان می دهد، سکته نیز تنها مربوط به قلب و مغز نمی باشد. سکته گوش، یکی از انواع سکته هایی می باشد که ممکن است برای افراد رخ دهد. در این حالت ممکن است شخص دچار کری ناگهانی گوش شود. این موضوع بسیار مهم است و باید به آن پرداخته شود. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم و راه های پیشگیری و درمان آن را ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

سکته گوش

سکته گوش چیست؟

افت شنوایی یا کری ناگهانی گوش، باعث می شود سکته گوش رخ دهد. این بیماری اغلب برای افرادی که بین 30 الی 60 سال سن دارند، رخ می دهد و اغلب آن ها نیز قابل درمان می باشد. در واقع برای درمان سکته گوش، شخص باید به دقت راه های درمان را طی کرده و نزد یک دکتر برود. در این نوع از سکته ها، شخص دچار کم شنوایی می شود و این موضوع به مرور زمان بیشتر شده تا اینکه شخص به طور کامل شنوایی خود را از دست دهد. این موضوع از این بابت بسیار مهم است و باید آن را بسیار جدی گرفت. در صورتی که به چنین موضوعی دچار شده اید یا شخصی را می شناسید که دارای این بیماری است، به او توصیه نمایید که به پزشک معالج، مراجعه کند.

علت و علائم بروز سکته گوش چیست؟

سکته گوش ممکن است بنا به دلایل مختلفی رخ دهد. ضربه به سر شخص، داشتن تومور در قسمت هایی از عصب گوش، داشتن بیماری MS، پیری گوش، داشتن بیماری هایی که مربوط به سیستم ایمنی می باشند مانند سندروم کوگان، قرار گیری در معرض صدا های بلند در مدت زمان طولانی، اختلال در سیستم گردش خون و … از جمله عواملی می باشد که ممکن است منجر به ایجاد این بیماری شود. برای اینکه بتوان این بیماری را تشخیص داد، می توان به چند نشانه توجه کرد. شنیدن مکالمات با صدای کم، داشتن وز وز، بیدار شدن در صبح و عدم شنیدن صدایی، عدم شنیدن صدا در حین مکالمه، شنیدن ناگهانی صدای نا به هنجار و … از جمله عواملی می باشد که شخص با مشاهده آن ها، می تواند این موضوع را بررسی کنید که دچار سکته گوش شده است.

سکته گوش

درمان سکته گوش

اگر پس از متوجه شدن سکته گوش، به سرعت به فکر درمان آن باشید، به احتمال زیاد روش های زیادی برای درمان آن پیدا خواهید کرد. در گام نخست باید نزد یک پزشک مراجعه نمایید تا علت این بیماری کشف شود. یکی از رایج ترین روش های درمان در این بیماری، استفاده از استروئیدها ( کورتون ها ) می باشد. چنین درمانی باعث می شود التهاب و تورم کاهش پیدا کند. همچنین تجویز آنتی بیوتیک نیز می تواند از راهکار های پیش رو باشد. در صورتی که چنین روش هایی برای درمان موثر واقع نشود، پزشک مربوطه اقدام به تجویز سمعک می کند. البته قبل از این کار پزشک به احتمال زیاد شنوایی سنجی را مورد بررسی قرار می دهد و این فرآیند را انجام می دهد.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی یک بیماری به نام سکته گوش پرداختیم و علل و نشانه های آن را توضیح و سپس روش های درمانی آن را بیان کردیم. این بیماری قابل درمان بوده و شخص باید به محض اطلاع از این موضوع، به پزشک معالج، مراجعه کند. در صورتی که پزشک تجویز سمعک را روش درمان نامیده باشد، شما می توانید این محصول را از مجموعه سمعک ترنم تهیه نمایید. در این مجموعه، کیفیت محصول و قیمت مناسب تضمین شده می باشد و شما می توانید بدون دغدغه و چالش های فکری، اقدام به تهیه محصول ایده آل خود کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک