جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

سرگیجه چه ارتباطی با گوش دارد؟

سرگیجه

آنچه در مقاله سرگیجه چه ارتباطی با گوش دارد؟ می خوانید

سرگیجه و عدم تعادل می‌تواند در هر فردی علت متفاوتی داشته باشد. به همین دلیل باید ابتدا علت به وجود آمدن سرگیجه را مشخص کرد تا بر اساس آن از روش‌های درمانی متفاوت استفاده شود.

سرگیجه چه ارتباطی با گوش دارد؟

به طور کلی این بیماری تواند به علت مشکلات گوش ، مشکلات مغزی و یا مشکلات بینایی به وجود بیاید.

اگر علت سرگیجه با گوش مرتبط باشد یعنی در گوش یک اختلال وجود دارد که باعث به وجود آمدن سرگیجه شده است. این سرگیجه های به وجود آمده کاملاً چرخشی است . یعنی فرد مبتلا احساس چرخش دارد یا احساس می کند که محیط اطراف خود در حال چرخش است و  با چرخش بدن یا سر شدت پیدا می‌کند.

تست سرگیجه چیست ؟

برای درمان این بیماری ابتدا باید علت آن را مشخص کرد. برای این که بتوانید علت گیجی سر خود را مشخص کنید باید از تست های سرگیجه استفاده کنید.

این که یک فرد بتواند تعادل خود را حفظ کند باید بتواند موقعیت شناسی صحیح از محیط اطراف خود را داشته باشد . یعنی باید در بین دستگاه بینایی، دستگاه شنوایی و سیستم اعصاب مرکزی هماهنگی و نظم وجود داشته باشد. اگر نظم و هماهنگی بین این سه ارگان به هم  بخورد افراد دچار سرگیجه و عدم تعادل می شوند.

جهت اینکه بدانیم که محل دقیق به وجود آمدن سرگیجه کجا است باید تست هایی انجام شود که نشان می‌دهد کدام از این سه ارگان اصلی دچار عیب شده اند. برای انجام این تست ها می توانید در کلینیک شنوایی سنجی این تست ها را انجام دهید.

به وجود آمدن سرگیجه چه ارتباطی با حلزون گوش دارد؟

حلزون گوش و سرگیجه با یکدیگر ارتباط بسیار نزدیکی دارند . همچنین می‌توان گفت یکی از مهمترین عواملی که باعث به وجود آمدن سرگیجه می شود اختلال در حلزون گوش است.

گوش انسان دارای سه قسمت اصلی است که گوش خارجی، گوش میانی و گوش داخلی آن را تشکیل می دهد. در گوش داخلی ارگان های مربوط به شنوایی و تعادل وجود دارد و در قسمت تعادلی حلزون گوش با سیستم اعصاب مرکزی و چشم ارتباط وجود دارد که مسئول حفظ تعادل انسان هستند. اگر در بین این ها ارتباط داخلی به وجود آید نتیجه آن به وجود آمدن سرگیجه و عدم تعادل است.

معمولاً در بین افرادی که مشکل کم شنوایی دارند به علت نزدیک بودن این دو ارگان به هم در شرایطی خاص دچار سرگیجه میشوند. بهتر است برای مطمئن شدن از علت سرگیجه خود و ارتباط آن با حلزون گوش حتماً تست های مربوط به سرگیجه و تعادل را در یک کلینیک شنوایی سنجی و مرکز توانبخشی سرگیجه انجام دهید.

کریستال یا سرگیجه و عدم تعادل می‌تواند در هر فردی علت متفاوتی داشته باشد. به همین دلیل باید ابتدا علت به وجود آمدن سرگیجه را مشخص کرد تا بر اساس آن از روش‌های درمانی متفاوت استفاده شود.

سنگ گوش چیست؟

کریستال یا سنگ گوش به ذراتی می‌گویند که در داخل گوش انسان قرار دارد. این سنگ ها و کریستال ها در تمامی ارگان‌های گوش داخلی و ارگانی که مربوط به سرگیجه و تعادل است وجود دارد.

سنگ گوش که در اطراف آن یک مایع وجود دارد جابجا می شود و باعث ارسال سیگنال های عصبی به قسمت مغز که مربوط به تعادل و سرگیجه است می شود. این کریستال ها هر حرکتی که سر یا بدن دارند را با کمک سیگنال‌هایی برای مغز ارسال می‌کند و باعث می‌شوند تا تعادل انسان حفظ شود.

کدام مشکلات شنوایی می تواند باعث بروز و سرگیجه شود؟

مشکلات مختلفی وجود دارد که می تواند باعث بروز سرگیجه شود مانند اختلال در عروق حلزونی گوش، حملات ویروسی یا فشار در گوش داخلی. که ممکن است باعث به وجود آمدن سرگیجه و از بین رفتن تعادل بدن شود، مانند عارضه مینر که به علت اختلال در بازگشت به مایع درون گوش فشار ایجاد شده و به سیستم تعادلی فرد را به هم می زند.

در هنگام بروز سرگیجه چه اقداماتی لازم است که انجام شود؟

اگر دچار این مشکل شده اید خونسردی خود را حفظ کنید. زیرا استرس زیاد باعث افزایش این بیماری می شود و اگر در هنگام بروز سرگیجه در حالت راه رفتن هستید در جای خود بایستید و بنشینید تا از افتادن جلوگیری کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است در هنگام بروز سرگیجه چشمان خود را نبندید و به یک نقطه خیره شوید. با این کار سرگیجه شما کاهش پیدا می کند.

با این وجود توجه داشته باشید که اگر در کنار سایر علائم دیگر مانند کاهش بینایی یا سردرد داشته باشید باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا سریعتر مشکل شما برطرف شود و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کند.

سرگیجه

عفونت گوش چه ارتباطی با این بیماری دارد؟

در برخی از مواقع عفونت گوش می تواند باعث سرگیجه شود زیرا تعادل بدن در گوش است . و ممکن است عفونت بر این قسمت تاثیر منفی بگذارد. همچنین ممکن است این سرگیجه به طور ناگهانی به وجود آید و چند ثانیه طول بکشد و یا ممکن است بسیار طولانی باشد.

بیشتر مواقع سرگیجه مسئله ساز و مهم نیست اما ممکن است در برخی از مواقع بسیار مهم و جدی باشد و در یک فرد بیش از اندازه احساس شود و همین دلیل باید در این شرایط حتما درمان سرگیجه انجام شود.

برای درمان به کجا مراجعه کنم؟

مرکز تخصصی توانبخشي سرگيجه کلینیک ترنم  یک مرکز پیشرفته برای توانبخشی و درمان سرگیجه می باشد که با کارشناسان متخصص و دستگاه های پیشرفته در این زمینه فعالیت می نماید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت کلینیک پیشرفته شنوایی سنجی سمعک ترنم مراجعه یا برای مشاوره رایگان با واتس آپ 09190437678 تماس حاصل نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک