جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

راه های مهم حفاظت از گوش و جلوگیری از آسیب های احتمالی

حفاظت از گوش

آنچه در مقاله راه های مهم حفاظت از گوش و جلوگیری از آسیب های احتمالی می خوانید

گوش یکی از مهمترین اعضای بدن است و مراقبت از آن اهمیت زیادی دارد. کما اینکه کوچکترین بی توجهی به این عضو مهم می تواند آسیب های زیادی را در پی داشته باشد و هر گونه آسیب جدی به ناحیه ی گوش شنوایی و تعادل را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در این نوشته از راه های مهم حفاظت از گوش و جلوگیری از آسیب های احتمالی بیشتر خواهیم گفت.

حفاظت از گوش

چرا باید حفاظت از گوش

ما با گوش هایمان به صدای افراد و محیط گوش می دهیم. حرف ها را می شنویم و خطرات را متوجه می شویم. یک لحظه تصور کنید که قرار باشد با گوش های بسته از عرض خیابان عبور کنید. یا به محیطی که جمعیت زیادی در آنجا حضور دارند وارد شوید. تصورش هم سخت است. از اینرو مراقبت از گوش و حفظ سلامت آن مهم است.

چگونه می شود به بهترین نحو ممکن از گوش های مراقبت کرد؟

  • هر وسیله ای را به داخل گوشتان وارد نکنید:

همیشه شنیده ایم که تمیز کردن گوش به حفظ سلامت گوش کمک می کند. به همین دلیل به صورت سرخود و با وارد کردن بعضی از وسایل از جمله چوب پنبه به داخل گوش شروع به تمیز کردن آن می کنیم. در همین زمینه باید بگوییم که گوش ها بطور طبیعی به تمیز کردن نیازی ندارند ولی اگر به هر دلیلی احساس کردید که گوش شما به تمیز کردن نیاز دارد حتما به متخصص گوش مراجعه کنید.

متاسفانه سر و صدای زیاد آسیب شنوایی را در پی خواهد داشت. این اتفاق ممکن در طول یک شبانه روز رخ ندهد. اما باید بدانید که سر و صدای زیاد به مرور بر روی شنوایی شما تاثیر خواهد گذاشت. از اینرو به شما توصیه می کنیم که اگر شغل پر صدایی دارید برای حفاظت از گوش در برابر صدا و ضربه، از محافظ گوش مخصوص استفاده کنید.

  • اگر گیمر هستید حتما حواستان به گوش هایتان باشد:

متاسفانه گیمرها در معرض آسیب شنوایی قرار دارند. هدست یکی از مهمترین وسایلی است که گیمرها از آن استفاده می کنند. چنانچه شما گیمر هستید باید بدانید که هدست نباید فشار زیادی را به گوش شما وارد کند. همچنین نرمال نگه داشتن ولوم صدا در حین بازی نکته ی مهم دیگری است که به منظور حفاظت از گوش باید به آن توجه کنید.

حفاظت از گوش ها

  • از منبع صدا دور شوید:

فرض کنید شما به یک مکان شلوغ، مثلا به یک میهمانی دعوت شده اید. سر و صدا زیاد است و احتمالا در این مکان موسیقی با صدای بلند پخش می شود. در چنین شرایطی بهتر است در جایی حضور داشته باشید که سر و صدا کمتر باشد. به عنوان مثال شما باید تا جای ممکن از مجاورت بلندگوها دور شوید.

  • در تست های شنوایی شرکت کنید:

برای حفاظت از گوش بد نیست هر از گاهی تست شنوایی بدهید و میزان شنوایی خودتان را بسنجید. این مهم به شما کمک می کنید تا در رابطه با سلامت شنوایی تان خاطر جمع باشید و به محض ایجاد مشکل درمان آسیب های شنوایی را آغاز نمایید.

مشکلات شنوایی چه نشانه هایی دارند؟

  • محدود شدن شنوایی به صداهای خاص
  • ایجاد مشکل در شنیدن صدای پس زمینه
  • ایجاد مشکل در شنیدن صداهای بلند
  • ایجاد وزوز و صداهای عجیب و غریب دیگر در گوش
  • ایجاد دشواری در توجه به صداها و حرف های سایر افراد
  • ایجاد شدن مشکل در صحبت کردن
  • صحبت کردن با صدای خیلی بلند
  • دادن پاسخ نادرست به صحبت دیگران

آیا می توان از ایجاد مشکلات شنوایی جلوگیری کرد؟

بله، اگر تمهیدات مراقبت از گوش ها که قبل تر راجع به آنها گفته شد را رعایت نمایید به راحتی می توانید از ایجاد مشکلات شنوایی جلوگیری کنید.

آیا مشکلات شنوایی قابل درمان هستند؟

پاسخ به این سوال مثبت است. چنانکه در زمان مناسب برای درمان مشکلات شنوایی اقدام کنید این قبیل آسیب ها قابل درمان هستند. لازم به ذکر است که سمعک ترنم نیز یک وسیله ی درمانی مناسب برای حفاظت از گوش می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک