جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

دلیل اصلی زود خالی شدن باتری سمعک چیست؟

باتری سمعک

آنچه در مقاله دلیل اصلی زود خالی شدن باتری سمعک چیست؟ می خوانید

از جمله مشکلات افرادی که از سمعک استفاده می‌کنند، خالی شدن زود به زود باتری آن است. برخی افراد هم عدم وضوح صدا پس از تعویض باتری سمعک و یا کاهش کارایی آن در محیط‌های شلوغ شکایت می‌کنند. عوامل بسیار زیادی می‌تواند جزو دلایل خالی شدن باتری سمعک باشد.

در ادامه این مقاله از سمعک ترنم، ما قصد داریم تا تمامی نکاتی که در این مورد باید بدانید را به شما معرفی کنیم. در مقاله‌های قبلی هم در مورد انواع باتری‌ها و نحوه تعویض آن گفتیم، اگر مقاله‌های قبلی را ندیدید، به آرشیو مقالات مراجعه کنید.

چند مدل سمعک وجود دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم بیشتر در مورد باتری سمعک توضیح دهیم، باید شناخت کلی در مورد انواع سمعک‌ها بدانید. سمعک‌ها به دو دسته پشت گوشی و داخلی گوشی تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه بیشتر در مورد انواع باتری‌های سمعک‌ها توضیح خواهیم داد:

باتری سمعک

سمعک‌های داخل گوشی

سمعک‌های داخل گوشی به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • سمعک‌ ITE یا (In The Ear)
  • سمعک ITC یا (In the Canal)
  • سمعک CIC یا (Completely In Canal)
  • سمعک IIC یا (Invisible In Canal) یا سمعک‌های نامرئی

این مدل سمعک‌ها با توجه با سایر کوچکی که دارند، از باتری‌های کوچکی استفاده می‌کنند.

سمعک‌های پشت گوشی

سمعک‌های پشت گوشی BTE یا (Behind The Ear) با توجه به اینکه پشت گوش قرار می‌گیرند، باتری‌هایی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد به مراتب کمی بزرگتر از سمعک‌هایی است که بالاتر به آن اشاره کردیم.

چه عواملی به بالا بردن طول عمر باتری سمعک بستگی دارد؟

اینکه چگونه به بالا بردن طول عمر باتری سمعک کمک کنیم، به عوامل بسیار زیادی می‌توان اشاره کرد. اینکه چرا باتری سمعک زود به زود تمام می‌شود به مواردی مثل سایز و قدرت باتری، کیفیت صدا و تکنولوژی به کار رفته در سمعکی که استفاده می‌کنید، میزان افت شنوایی، مدت زمانی که در طول روز از آن استفاده می‌کنید، شرایز محیطی که در آن قرار دارید و… بستگی دارد.

باتری سمعک

سایز باتری سمعک آیا به زود تمام شدن آن بستگی دارد؟

بالاتر گفتیم که سمعک‌هایی که سایز کوچک دارند، باتری قابل استفاده در آنها هم کوچک‌تر است. واضح است که هرچقدر باتری سمعک کوچک‌تر باشد، عمر و ظرفیت آن هم کمتر است. به این معنی که با توجه به میزان استفاده، مدت زمان زودتری را برای تعویض باتری باید در نظر بگیرد.

پس اگر خواهان استفاده از سمعک‌های کوچک هستید باید آمادگی تعویض زود به زود باتری سمعک را نیز داشته باشید.

آیا قدرت و کیفیت سمعک می‌تواند دلیل زودتر تمام شدن باتری باشد؟

قاعدتا هر سمعکی با مدل‌های مختلف مثل آنالوگ، دیجیتال، هوشمند و… میزان مصرف متفاوتی هم دارند. هر چقدر سمعک پیشرفته‌تر باشد، میزان مصرف باتری آن هم بیشتر است. یک سمعک پیشرفته امکاناتی مثل وایرلس، قابلیت اتصال به بلوتوث و… دارد. پس اگر شما از چنین سمعک‌هایی استفاده می‌کنند و احساس می‌کنید که خیلی زود باتری آن تمام می‌شود، دلیل اصلی همین است!

یکی دیگر از مواردی که ممکن است موجب به وجود آمدن این مشکل باشد، میزان افت شنوایی کار است. هرچقدر مقدار افت شنوایی بیشتر باشد، سنسورهای داخلی سمعک هم برای تقویت هر چه بیشتر صدا، عملکرد بیشتری خواهد داشت. همین عملکرد بیشتر باعث زودتر خالی شدن باتری می‌شود.

آیا قرار گرفتن در شرایط محیطی مختلف موجب کم شدن عمر باتری می‌شود؟

بله – اگر از سمعک استفاده می‌کنید و در محیط‌های مرطوب و یا گرم زندگی می‌کنید، میزان مصرف باتری سمعک هم بالاتر خواهد رفت. گاهی هم در مواجه با مکان‌هایی که سر و صدای زیادی دارد، ممکن است احساس کنید که میزان مصرف باتری بیشتر از همیشه بوده. وقتی که شما از سمعک استفاده می‌کنید و در معرض محیط‌های پر سر و صدا قرار می‌گیرید، سمعک تمام تلاش خود را می‌کند که این صداها را به صورت یکسان و کاملا تقویت شده بشنوید. از این رو میزان مصرف بالاتر خواهد رفت و در نتیجه باتری زودتر از حد مجاز به اتمام خواهد رسید.

باتری سمعک

جمعبندی و حرف آخر

در این مقاله ما سعی کردیم تا تمامی مواردی که در مورد میزان مصرف باتری سمعک بدانید را به شما بگوییم و چند راه‌کار ساده برای افزایش طول عمر آن به شما بدهیم. چنانچه شما هم احساس می‌کنید که میزان مصرف باتری سمعک‌تان خیلی بیشتر از حد عادی است و نیاز به بررسی و تعمیرات حرفه‌ای دارد، با کارشناسان ما در سمعک ترنم در ارتباط باشید تا بهترین مشاوره را بر اساس نیازهایتان به شما بدهند.

امیدوارم نکاتی که در این مقاله بیان شد، برای شما مفید بوده باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک