جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

کم شنوایی و افت شنوایی چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟

کم شنوایی

آنچه در مقاله کم شنوایی و افت شنوایی چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟ می خوانید

کم شنوایی از آن دست مشکلات است که هم می تواند به صورت مادرزادی و هم به صورت اکتسابی ایجاد شود. در این مقاله از عوامل کم شنوایی و همچنین درمان کم شنوایی بیشتر خواهیم گفت.

کم شنوایی

کم شنوایی چه عواملی دارد و چگونه می توان از آنها جلوگیری کرد؟

  • کم شنوایی مادرزادی: مشکل شنوایی می تواند در بدو زمان تولد خودش را نشان دهد. بیماری هایی از جمله شکاف کام که از بدو تولد با کودک هستند توانایی های او از قبیل شنوایی را تحت تاثیر قرار می دهند. در همین باره گفتنی است که نوزادان نارس، نوزادان دچار زردی پوست، نوزادانی که دچار کمبود اکسیژن بوده اند و… بیشتر از سایرین ممکن است دچار چنین عارضه ای شوند.
  • فشار یا ضربه به گوش: فشار زیاد به گوش می تواند باعث مشکل شنوایی شود. به عنوان مثال غواصان به دلیل قرارگیری در عمق زیاد آب می توانند از ناحیه گوش دچار آسیب شوند. علاوه بر غواصان کسانی که به دلایلی باید در ارتفاع زیاد قرار بگیرند نیز به علت فشار بیش از حد جو در معرض چنین مشکلی قرار خواهند داشت. این آسیب می تواند کاهش شنوایی را در پی داشته باشد. پارگی پرده ی گوش از جمله عواقبی است که در معرض فشار زیاد قرار گرفتن می تواند آن را ایجاد نماید. علاوه بر این ضربه به ناحیه ی سر نیز ممکن است استخوان گوش میانی را تحت تاثیر قرار داده و کم شنوایی را ایجاد کند. گفتنی است که با مراجعه ی ادواری به کلینیک های شنوایی سنجی تا حد زیادی می توان این مشکل را زودتر از موعد تشخیص داد و با تمهیداتی آن را رفع نمود.
  • مصرف دارو: مصرف بعضی از داروها مشکلاتی را در شنوایی ایجاد می کند. در همین باره باید گفت که خانواده ی مایسن ها از جمله جنتامایسن و… در ایجاد مشکلات شنوایی دخیل می باشند. گفتنی است که مصرف داروهای ضد سرطان و آنتی بیوتیک ها نیز ممکن است به ایجاد این مشکل منجر شود. خبر خوش این است که اگر این مساله ناشی از مصرف دارو باشد با قطع آن می توان این مشکل را تا حد زیادی درمان کرد.
کم شنوایی

فاکتورهای موثر بر کاهش شنوایی:

  • تومورها: رشد توده و تومور سرطانی و غیر سرطانی در ناحیه گوش می تواند ایجاد مشکلات شنوایی را به دنبال داشته باشد. رشد این تومورها و توده ها به بسته شدن کانال گوش منجر شده و شنوایی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهند. شما برای پیشگیری از این مشکلات و جلوگیری از کم شنوایی می توانید به کلینیک سمعک ترنم مراجعه کنید.
  • استفاده از هدفون: هدفون یک وسیله ی مفید است. اما به شرطی که به درستی از آن استفاده کنیم. استفاده ی نادرست و یا طولانی مدت از هدفون می تواند افت شنوایی را در پی داشته باشد. لازم به ذکر است که این مشکل در طولانی مدت ایجاد می شود. لذا فرد بعد از مدتی طولانی متوجه کاهش شنوایی خود خواهد شد.
کم شنوایی

معالجه:

همانطور که در متن گفته شد دریافتیم که ضعف در شنوایی یک عارضه است که می تواند بصورت مادرزادی و یا اکتسابی رخ دهد. این عارضه مانند هر مشکل دیگری روش های درمانی خاص خود را دارد. نکته ی مهم اینجاست که ما بایستی برای رفع مشکلات مربوط به شنوایی به متخصص مراجعه کنیم. تا در وهله ی اول اقدامات مربوط به تشخیص بیماری به درستی به انجام برسند. سپس روش های درمانی مفید و موثر به ما معرفی شوند. استفاده کردن از خدمات شنوایی سنجی آنلاین را می توان از بهترین راه های تشخیص و درمان این مشکل معرفی نمود. علاوه بر این تجویز سمعک نیز روش دیگری است که با کمک آن می توان این قبیل مشکلات را به نحو موثری رفع و رجوع کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک