جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

درمان وزوز گوش در منزل

درمان وزوز گوش

آنچه در مقاله درمان وزوز گوش در منزل می خوانید

 درمان وزوز گوش در منزل

وزوز گوش یک مشکل رایج شنیداری است و در این نوشته به درمان وزوز گوش در منزل پرداخته شده است. در این عارضه، فرد صداهایی را در یک یا هر دو گوش خود‌ می‌شنود. این صداها صداهایی خارجی نیستند که دیگران نیز بتوانند آنها را بشنوند و فقط فردی که مشکل مذکور را دارد درگیر موضوع‌ می‌شود. وزوز گوش، بیشتر در افراد مسن رخ‌ می‌دهد و ممکن است تعدادی از بیماری‌های مرتبط با سن، دلیل بروز آن باشند. البته این مشکل، همیشه با سن در ارتباط نیست. ممکن است در گروه‌های سنی مختلف، به دلایل متفاوت و حتی بدون دلیل مشخص بروز کند. در ادامه، اطلاعات مفیدی در رابطه با درمان وزوز گوش در منزل به شما داده خواهد شد.

درمان وزوز گوش

رایج ترین دلایل احتمالی وزوز در گوش

اگر به یک کلینیک شنوایی سنجی گوش مراجعه کنید به احتمال زیاد دلیل وزوز گوش شما را به سرعت تشخیص‌ می‌دهند. کلینیک سمعک ترنم یکی از بهترین گزینه‌ها برای این منظور است که می‌توانید برای درمان آسیب‌های شنوایی مختلف به آن مراجعه کنید. همانطور که گفته شد در مورد مشکل وزوز گوش، علل بروز می‌توانند متفاوت باشند. منتها غالبا در کلینیک‌های شنوایی سنجی، عوامل زیر را به عنوان علت اصلی بروز وزوز گوش، تشخیص‌ می‌دهند.

– آسیب‌های شنوایی

– کاهش شنوایی به دلیل سن

– مشکلات مرتبط با سیستم گردش خون و اعصاب

تشخیص درست، اولین قدم برای درمان خانگی وزوز گوش

شاید مانند برخی از افراد به دنبال درمان وزوز گوش در منزل باشید. این تصمیم، شاید کمی درمانِ مشکل شما را سخت تر کند زیرا باید خودتان علت و نحوه درمان وزوز گوش خود را تشخیص دهید. برای تشخیص درست، باید بدانید که احساس صدای زنگ در گوش، شایع ترین توصیف برای مشکل وزوز گوش است. البته وزوز گوش‌ می‌تواند در طول زمان یا در اشخاص مختلف، به صورت صداهایی متفاوت احساس شود. از جمله احساس صدای کلیک کردن، زمزمه کردن، پچ پچ کردن، غرش و غیره. نکته دیگر این است که گاهی اوقات وزوز گوش در یک گوش شما یا گاهی در هر دو گوش رخ‌ می‌دهد. بلندی صداها نیز از حالتی به حالت دیگر متفاوت اند. شاید این صدا‌ها یک فرد را بسیار اذیت کنند اما برای فردی دیگر قابل تحمل تر باشند.

وزو گوش را خانگی درمان کنیم یا در کلینیک؟ کدام بهتر است؟

همیشه بهتر است که توسط یک متخصص درمان شوید اما درمان وزوز گوش در منزل نیز امکان پذیر است. البته به شرطی که مشکل شما چندان شدید نباشد. خبر خوب این است که وزوز گوش در بسیاری از موارد، علائم خفیفی دارد و برای افراد قابل تحمل است. علائم خفیف، زندگی روزمره افراد را مختل نمی کند. اگر مشکل شما نیز خفیف است می‌توانید به درمان خانگی فکر کنید در غیر این صورت حتما باید از شنوایی سنج کمک بگیرید.

درمان وزوز گوش

نحوه درمان وزوز گوش در منزل

در موضوع درمان وزوز گوش در منزل ابتدا باید بدانید که وزوز گوش یک بیماری نیست. بلکه علامتی از وجود مشکل در سیستم شنوایی شماست. سیستم شنوایی، شامل گوش و اعصاب شنوایی‌ می‌شود و برای کار پردازش صداها، بخش‌هایی از مغز را نیز درگیر‌ می‌کند. در حال حاضر، هیچ درمان قطعی‌ای برای وزوز گوش وجود ندارد، اما علائم آن را می‌توان به روش‌هایی مهار کرد. برخی از رایج ترین روش‌های درمان وزوز گوش در منزل به شرح زیر هستند:

دستگاه‌های پوشاننده صدا استفاده کنید

یکی از روشهای درمان وزوز گوش در منزل استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی پوشاننده صدا هستند. منظور از دستگاه پوشاننده صدا هر نوع دستگاه پخش صوتی است که یک صدای خارجی دلپذیر در گوش فرد مبتلا ایجاد کند. این صدای خارجی، صدای وزوز داخلی گوش را پوشش‌ می‌دهد و مانع از شنیده شدن آن‌ می‌شود. علاوه بر هدست‌ها و هندزفری‌های معمولی دستگاه‌های صوتی مخصوصی نیز تحت عنوان دستگاه پوشاننده صدا در دسترس مشتریان هستند. دستگاه‌های مخصوص پوشش صدا در اندازه‌های مختلف در کلینیک‌های شنوایی سنجی موجود هستند و برای قرارگیری در گوش بیماران ساخته شده اند. این دستگاه‌ها‌ می‌توانند صداهای مختلفی مانند صدای طبیعت، موسیقی زیبا یا سایر صداهای محیطی را پخش کنند که اکثر مردم آن را خوشایند‌ می‌دانند.

 از سمعک استفاده کنید

تهیه سمعک مناسب نیز‌ می‌توانند در درمان وزوز گوش در خانه، موثر باشد. اکثر مردم به دلیل کاهش شنواییِ ناشی از کهولت سن، دچار وزوز گوش‌ می‌شوند. زمانی که افراد توانایی شنیدن را از دست‌ می‌دهند یا این توانایی در آنها کاهش‌ می‌یابد، مغز آنها گاها صداهایی داخلی تولید‌ می‌کند. این صداها به شکل وزوز گوش، برای افراد، ایجاد مزاحمت و ناراحتی‌ می‌کنند. سمعک‌ها دستگاه‌های الکترونیکی و کوچک هستند که از میکروفون، بلندگو و تقویت‌کننده استفاده می‌کنند تا حجم صداهای خارجی را افزایش دهند. متخصصین شنوایی سنجی عقیده دارند تجویز سمعک، بسیاری از انواع وزوز گوش را برطرف‌ می‌کند.

درمان وزوز گوش

اعصابی آرام داشته باشید

یکی از راه‌های درمان وزوز گوش در منزل پرهیز از استرس است زیرا ناراحتی وزوز گوش اغلب با افزایش سطح استرس عاطفی در ارتباط است. وزوز گوش عارضه جانبی شایع در بسیاری از افرادی است که از افسردگی، اضطراب و بی خوابی رنج‌ می‌برند. اگر بتوانید این بیماری‌ها را درمان یا کنترل کنید اغلب وزوز گوش‌های شما نیز بهبود قابل توجهی‌ می‌یابد.

کلام آخر

در این نوشته در مورد درمان وزوز گوش در منزل اطلاعاتی به شما داده شد. همانطور که گفته شد با روش‌هایی می‌توان علایم آزار دهنده وزوز گوش را کنترل کرد یا تخفیف داد. شاید خود شما نتوانید درمان خانگی درست را برای وزوز گوش هایتان بیابید. بنابراین توصیه می‌شود از مرکز شنوایی سنجی سمعک ترنم استفاده کنید. با یاری این کلینیک، درمان آسیب های گوش و ناراحتی های شنوایی شما آسانتر از همیشه شده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.3]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک