جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

درمان وزوز گوش در خانه با چند روش تضمینی

درمان وزوز گوش

آنچه در مقاله درمان وزوز گوش در خانه با چند روش تضمینی می خوانید

درمان وزوز گوش تضمینی

وزوز گوش یکی از مواردی است که به عنوان چالش برای تعداد زیادی از افراد در سنین مختلف وجود دارد. این چالش به دلایل زیادی می تواند اتفاق بیفتد. همچنین لازم به ذکر است بدانید وزوز گوش بیماری نیست بلکه از بروز یک بیماری خبر می دهد. این بیماری می تواند در بخش های مختلف گوش و یا بخش عصب گوش و قسمت های مربوط به پردازش صدا در مغز باشد. پایداری این صدا نیز به دلیل به وجود آمدن آن بستگی دارد. در برخی موارد وزوز گوش موقت و در برخی دیگر از موارد دائمی است.

درمان وزوز گوش

افراد مبتلا به این مشکل در پی یافتن راه های مختلف برای درمان وزوز گوش هستند. روش های درمانی وزوز گوش به دو دسته خانگی و پزشکی تقسیم بندی می شوند. روش درمان باید با توجه به شدت وزوز و دلیل آن انتخاب شود. به طور مثال در بسیاری از موارد از انواع سمعک برای رفع وزوز گوش استفاده می شود. این سمعک ها انواع مختلفی دارند و پس از گرفتن تست شنوایی و علت یابی توسط متخصص تجویز می شوند.

راه های درمان سوت کشیدن در شنوایی

در این قسمت برخی از راه های درمان وزوز گوش را معرفی کرده تا افرادی که به این مشکل دچار می شوند بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن به سلامت خود دست پیدا کنند. اولین قدم برای شروع درمان سوت کشیدن گوش مراجعه به پزشک و متخصص است. در اولین جلسه پزشک با بیمار به گفت و گو پرداخته و سعی در علت یابی مشکل شنوایی می کند. روش درمان باید کاملا تخصصی انتخاب شود. این روش تا حد زیادی به شرایط شخصی فرد بیمار بستگی دارد.

در روش های پزشکی علاوه بر سمعک از دستگاه های پوشاننده صدا نیز برای درمان وزوز گوش استفاده می شود. این دستگاه ها به صورت شخصی و متناسب با سطح وزوز گوش فرد و علت آن طراحی و ساخته می شوند. بنابراین یکی از روش های نوین برای از بین بردن صدای وزوز استفاده از این دستگاه ها است. یکی از عیوب دستگاه پوشاننده عدم دارا بودن تاثیر طولانی مدت است. در واقع طی استفاده از این دستگاه ها روند درمان فرد به صورت موقتی بوده و ممکن است صدای وزوز مجدد باز گردد.

از روش های دیگری مانند رفتار درمانی و تغییر در رژیم غذایی نیز برای درمان سوت کشیدن گوش استفاده می شود. در این موارد نیز وزوز تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و در برخی موارد به طور کامل از بین می رود. همچنین در صورتی که علت بروز بیماری عوامل روانی مانند استرس و اضطراب بیش از حد باشد، پزشکان با تجویز دارو های آرام بخش سعی در از بین بردن وزوز می کنند. داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه نیز کمک زیادی به تسریع و تسهیل روند بهبودی می کند.

درمان وزوز گوش در خانه

در طی شنوایی سنجی و روند درمان وزوز گوش بسیاری از پزشکان و متخصصان راهکار هایی برای درمان بیماری در منزل را توصیه می کنند. این روش های بیشتر در مواردی استفاده می شود که علت بروز بیماری ساده و وجود وزوز موقتی باشد. به طور مثال عده ای توصیه می کنند افرادی که به وزوز گوش مبتلا شده از ترکیب سرکه سیب و عسل استفاده کنند. دو یا سه قاشق سرکه سیب با یک قاشق عسل همراه با آب ولرم می تواند به بهبود این مشکل کمک زیادی کند.

در صورتی که علت پدید آمدن وزوز عفونت باشد، برگ ریحان می تواند یکی از گزینه ها برای درمان باشد. افراد می توانند با جوشاندن برگ ریحان عصاره آن را خارج کنند. سپس باید این عصاره با قطره چکان وارد گوش شود و این کار تا زمان بهبودی کامل می تواند ادامه داشته باشد. در طی از بین بردن عفونت گوش استفاده از پیاز نیز می تواند موثر باشد.

سیر و زنجبیل از دیگر اقلامی هستند که برای درمان وزوز گوش می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. به طور کلی افراد پس از یافتن علت ایجاد وزوز گوش باید به دنبال راه حل باشند. مشکلات سطحی و موقتی با درمان های خانگی و مشکلات عمیق تر با مراجعه به پزشک و استفاده از سمعک ترنم می توانند از بین بروند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک