جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

درمان وزوز گوش با 5 روش صد در صد تضمینی و سنتی در خانه

آنچه در مقاله درمان وزوز گوش با 5 روش صد در صد تضمینی و سنتی در خانه می خوانید

یکی از مشکلاتی که همه ما ممکن است آن را تجربه کرده باشیم، وزوز کردن و یا زنگ زدن خفیف گوش است. به دلایل زیادی ممکن است هر زمان ما این احساس ناخوشایند را داشته باشیم. این اختلال بنا به دلایل متفاوتی ممکن است به وجود بیاید که این علائم ممکن است برای هر کسی متفاوت باشد. چنانچه شما هم گاهی دچار این احساس می‌شوید و به دنبال راه حلی سریع و مطمئن هستید. راه‌کارهایی که در این مقاله به شما خواهیم گفت برای درمان وزوز گوش بسیار عالی خواهد بود.

ذکر این نکته قبل از اینکه بخواهیم این روش‌ها را معرفی کنیم ضروری است که اگر وزوز کردن گوش‌تان خیلی مداوم است و با این روش‌ها قابل درمان نیست، حتما با یک پزشک مشورت کنید تا در کوتا‌ه‌ترین زمان ممکن و با درمان‌های اصولی برطرف شود. درمان وزوز گوش از مهترین کار ها و حساس ترین کار ها است که شما باید انجام دهید و شرکت سمعک ترنم این خدمت را به بیماران به صورت خیلی عالی انجام می‌دهد.

دلیل اصلی وزوز کردن گوش چیست؟

بنا به دلایل خیلی زیادی ممکن است هر کسی در طول عمر خود دچار این احساس ناخوشایند شود. از جمله دلایلی که موجب به وجود آمدن این اختلال می‌شود عبارتند از: دیابت، بالا رفتن سن، قرار گرفتن در ارتفاعات، مسدود شدن گوش به واسطه جرم، آسیب‌ها و یا عفونت‌های گوش، بال و یا پایین بودن فشار خون، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز، نقص در سیستم گردش خون، مواجه شدن با صداهای خیلی بلند و یا عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی نام برد.

آیا با درمان‌های خانگی وزوز گوش برطرف می‌شود؟

چندین روش ساده و خانگی برای درمان وزوز گوش وجود دارد. با استفاده از این روش‌ها تا حدی می‌توان این مشکل را برطرف کرد. ولی همان‌طور که بالاتر هم گفته شد، در صورت تداوم این مشکل، حتما با یک پزشک برای پیدا کردن راه حل نهایی مشورت کنید.

1) درمان خانگی وزوز گوش با استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت ضد قارچی و ضد التهابی دارد که برای درمان انواع عفونت‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. با ترکیب دو قاشق چای خوری سرکه سیب و کمی عسل و نوشیدن این محلول 2 تا 3 بار در روز، ممکن است این اختلال برطرف شود.

2) برگ ریحان و درمان خانگی وزوز کردن گوش

برگ ریحان تازه هم خاصیت ضد باکتریایی دارد که هم باعث تسکین درد گوش می‌شود و هم می‌تواند احساس وزوز کردن گوش را برطرف کند. حدود یک مشت برگ ریحان تازه را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. سپس مخلوط ریحان تازه را روی یک صافی بگذارید و با قاشق آن را فشار دهید تا آن خارج شود. آب ریحان را با حرارت غیر مستقیم داغ کنید و بعد با استفاده از قطره چکان، دو یا سه قطره از آن را در گوش خود بریزید و این پروسه را به مدت 3 تا 4 روز تکرار کنید.

3) آب پیاز و درمان وزوز کردن گوش

برای این منظور کافیست که یک عدد پیاز کوچک را به مدت 1 تا 2 دقیقه در مایکروفر قرار دهید و سپس اجازه دهید که سرد شود. بعد با استفاده از یک صافی و یک قاشق آب پیازی که گرم شده بود را گرفته و سپس 2 تا 3 قطره از این آب را چند بار در هفته داخل گوش بریزید تا این مشکل برطرف شود.

4) ترکیب سیر و روغن کنجد

برای رفع این مشکل با ترکیب سیر و روغ کنجد کافیست دو حبه سیر خرد شده را با یک قاشق غذاخوری روغن کنجد سرخ کنید و بعد اجازه دهید که خنک شود. حال باید 2 تا 3 قطره از این ترکیب را به داخل مجرای گوش وارد کنید. با انجام این کار به مدت هفت روز، این مشکل برطرف خواهد شد.

5) ترکیب زنجبیل و آب داغ و عسل

با استفاده از این روش هم می‌توان از شر این مشکل رها شد. نصف قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده را با یک فنجان آب داغ ترکیب کنید و ده دقیقه این ترکیب را بجوشانید. سپس آن را صاف کنید و مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید. این ترکیب را 2 تا 3 در روز بنوشید تا علائم وزوز کردن گوش از بین برود.

نکات مهم برای جلوگیری از وزوز کردن گوش

5 روشی که بالاتر به آنها اشاره کردیم تا حد زیادی می‌توانند این علائم را در شما از بین ببرند. ولی همان‌طور که گفته شد، در صورتی که با راه‌کارهای بالا این مشکل برطرف نشد، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با درمان‌های اصولی این مشکل را برطرف کنید.

حالا اگر دوست دارید که هرگز دچار این مشکل نشوید، با چند تغییر بسیار ساده در سبک زندگی خود می‌توانید برای همیشه از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید:

  • سیگار کشیدن را ترک کنید.
  • فعالیت بدنی منظم داشته باشید و ورزش کنید.
  • تا حد امکان از مصرف آسپرین خودداری کنید.
  • خیلی در معرض صداهای بلند نباشید.
  • تکنیک‌های آرامش‌بخش مثل یوگا را امتحان کنید.

امیدوارم نکاتی که در این مقاله بیان شد، برای شما مفید بوده باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 52 میانگین: 3.9]

9 دیدگاه

  1. محمدکرامتی گفته:
    29 مرداد 1402

    بسیارعالی وسپاس الزامات شما

    پاسخ
  2. فاطمه گفته:
    28 شهریور 1402

    خیلی کاربردی بود مرسی

    پاسخ
  3. بهمن گفته:
    1 آبان 1402

    با سلام،وزوز گوش که صدایش چند سال هست دارم،قرص بتا سرک می‌خوردم که بجایش برات عدم دسترسی اکتو سرک می‌خورم ولی خوب نشده،آزمایش های زیادی دادم،،الان بیشتر سر گیجه دارم،حتی داخل سرم،مثل برق گرفتگی ،خیلی سخت شده

    پاسخ
    • samaktaranom@gmail.com گفته:
      6 آبان 1402

      سلام روزتون بخیر. برای مشاوره و درمان با شماره 02186046125 تماس بگیرید.

      پاسخ
  4. مریم گفته:
    11 آبان 1402

    نکاتی که گفتید رو انجام دادم تاثیر نسبتا خوبی داشت و گوش چپم سوت میکشید یکم بهتر شد مرسی

    پاسخ
  5. بهروز گفته:
    26 آبان 1402

    با عرض سلام 1روز پیش گوشم گرفته بود بعدش رفتم با گوش پاک کن گوشمو تمیز کردم یدفه صدای گوش چپم بم‌ شد بعدش خوب شد فردای آن روز صدای سوت داخل گوش چپم که تمیز کردم ظاهر شد بدون اینکه گرفتگی یا بمی صدا یا حتی درد داشته باشم الان فقط صدای سوت داخل گوش چپم داره به صورت ممتد اذیت می‌کنه لطفا راهنمایی کنین،با تشکر

    پاسخ
    • samaktaranom@gmail.com گفته:
      1 آذر 1402

      سلام روزتون بخیر. برای مشکلتون میتونید از طریق صفحه ارتباط با ما با شنوایی شناسان ما در تماس باشید که اگر نیاز به درمان داشتید به کلینیک مراجعه کنید.

      پاسخ
    • امیر گفته:
      14 دی 1402

      چقدر عالی مرسی از نکات
      یک سوال هم داشتم شما در کلینیکتون تجویز سمعک هم انجام میدین؟

      پاسخ
      • samaktaranom@gmail.com گفته:
        12 بهمن 1402

        سلام روزتون بخیر. مرسی از نظرتون
        بله خدمات تجویز سمعک نیز با نظارت شنوایی شناسان کلینیک انجام میشه. برای اطلاعات بیشتر به صفحه تجویز سمعک مراجعه کنید.

        پاسخ

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک