جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

خرید سمعک و نکات مرتبط با آن

خرید سمعک

آنچه در مقاله خرید سمعک و نکات مرتبط با آن می خوانید

توضیحاتی درباره خرید سمعک

خرید سمعک مناسب برای گوش از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. سمعک یک دستگاه پزشکی محسوب می شود. در ایالات متحده آمریکا تجویز سمعک تحت نظر دستورالعمل های FDA یا سازمان غذا و دارو آمریکا انجام می شود.

 بر اساس دستورالعمل های سازمان غذا و دارو آمریکا، برای تهیه سمعک ابتدا باید به یک شنوایی سنج مراجعه کنید. بعد از انجام معاینه و گرفتن تست شنوایی سنجی مشخص می شود که شما به سمعک نیاز دارید یا خیر؟ سپس با توجه میزان و نوع کم شنوایی و سبک زندگی بیمار، سمعک مناسب تجویز خواهد شد.

خرید سمعک بدون بررسی و ارزیابی پزشکی جایز نمی باشد. در فضای مجازی دستگاه هایی به عنوان سمعک تبلیغ می شود که به نام تقویت کننده صدای شخصی یا PSD به فروش می رسند. این دستگاه ها سمعک نیستند و فقط برای تقویت صداهای محیطی برای کسانی که دچار مشکل شنوایی نیستند، استفاده می شود.

خرید دستگاه های تقویت کننده صدای شخصی و یا خرید سمعک بدون تجویز پزشک و یا بدون ارزیابی شنوایی سنج،  باعث ایجاد مشکلات مختلف در قدرت شنوایی می شود.

البته نکته دیگری که باید برای خرید سمعک به آن توجه کنید قیمت سمعک است. با توجه به شرایط خود و نیازتان به سمعک باید گزینه مناسبی را برای خرید انتخاب کنید.

  دلایل گوناگونی مانند افزایش سن، وارد شدن ضربه به گوش،  جرم گوش، ابتلا به برخی از بیماری ها و وجود ترشحات گوش، موجب وارد شدن آسیب های شنوایی می شود. سمعک یکی از روش های درمان آسیب های شنوایی می باشد.

در هنگام تهیه سمعک به یاد داشته باشید گرانتر بودن قیمت سمعک دلیلی بر بهتر بودن سمعک نیست. در برخی مواقع استفاده از یک سمعک معمولی  با قیمت مناسب، مشکل شنوایی شما را برطرف می کند.  با توجه به نوع کار و فعالیت های روزانه خود اقدام به تهیه سمعک مناسب کنید.

سمعک چیست؟

سمعک یک دستگاه پزشکی است که برای بهبود شنوایی افراد کم شنوا کاربرد دارد. در هنگام تهیه سمعک توجه داشته باشید که این دستگاه یک تقویت کننده پیشرفته می باشد که با توجه نوع  و میزان کم شنوایی برای هر فرد، طراحی، قالب گیری، تنظیم و تجویز می شود.

در  اکثر ساعات شبانه روز سمعک در داخل گوش قرار دارد و در معرض آلودگی های هوا، گرد و غبار، رطوبت، جرم گوش و ضربه  می باشد و ممکن است خراب شود. تعمیر سمعک به دلیل هزینه بالای آن از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر سمعک های قدیمی و یا سوخته دارید، ارزش تعمیر کردن ندارند.

خرید سمعک

معاینه گوش توسط پزشک چه فوایدی دارد؟

 هنگامی که گوش توسط پزشک به وسیله اتوسکوپ معاینه می شود، وجود مشکلاتی مانند ترشحات گوش، انسداد و یا وجود جرم در گوش تشخیص داده می شوند و برطرف می شوند. به همین دلیل قدرت شنوایی افزایش می یابد.

اگر تهیه سمعک بدون تجویز پزشک و با بی توجهی  به میزان کم شنوایی و نوع کم شنوایی صورت گیرد،  ممکن است به سیستم شنوایی آسیب وارد شود. در نتیجه موجب افزایش کم شنوایی فرد خواهد شد.

مراحل خرید سمعک

شنوایی سنج بعد از مشخص کردن نوع و میزان کم شنوایی فرد و به دست آوردن اطلاعاتی درباره سبک زندگی و نیاز او،  بهترین سمعک را برای او انتخاب می کند.

برای تهیه سمعک مراحل زیر به ترتیب انجام می شود:

  1. تهیه قالب اولیه  از گوش بیمار: برای تهیه قالب ابتدا خمیر مخصوصی را در درون مجرای گوش قرار می دهند. این خمیر بعد از گذشت 5 دقیقه سفت می شود و شکل کانال گوش را به خود می گیرد. تهیه قالب برای قدرت شنوایی و یا پرده گوش خطری ایجاد نمی کند. قالب تهیه شده با خمیر برای ساخت قالب اصلی و یا سمعک به لابراتوار  فرستاده می شود. معمولا بعد از 1 تا 3 روز سمعک آماده می شود.
  2. بعد از تهیه سمعک  جلساتی برای تنظیم سمعک و امتحان کردن آن بر روی گوش بیمار مشخص می شود. در طول این جلسات،  شنوایی سنج سمعک بیمار را تنظیم می کند. در ضمن اطلاعاتی درباره نحوه استفاده از سمعک در اختیار بیمار قرار می دهد.
خرید سمعک
انواع سمعک

انواع سمعک

1- سمعک نامرئی

2- سمعک پشت گوشی

3- سمعک جیبی

4- سمعک داخل گوشی

5- سمعک مدل هندزفری

6- سمعک داخل کانال

7- سمعک قابل شارژ

سمعک ترنم

برای خرید سمعک حتما به کلینیک پیشرفته شنوایی سنجی ترنم مراجعه کنید. در این کلینیک به وسیله  پیشرفته ترین دستگاه های پزشکی میزان شنوایی افراد سنجیده می شود. سپس بر اساس نوع و میزان کم شنوایی افراد مناسب ترین گزینه از انواع سمعک به بیمار معرفی می شود. در این کلینیک تمام ویژگی های یک سمعک خوب برای شما بیان می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک