جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

تمرین هایی ساده اما تاثیر گذار برای تقویت شنوایی در خانه

تقویت شنوایی

آنچه در مقاله تمرین هایی ساده اما تاثیر گذار برای تقویت شنوایی در خانه می خوانید

 عجیب است که با پیشرفت علم، همچنان هیچ قرص خاص یا جادویی برای درمان یا اصلاح کم شنوایی وجود ندارد. از این رو افراد کم شنوا برای تقویت شنوایی خود، قصد استفاده از تمام پتانسیل های پیش رو را دارند. یکی از محصولات رایجی که برای این موضوع مورد استفاده قرار می گیرد، سمعک است. در واقع خرید سمعک یکی از روش های پیش رو برای افراد کم شنوا می باشد. با این حال، با بررسی های علمی صورت گرفته، مشخص شده است که برخی از ورزش ها باعث می شود شنوایی افراد تقویت شود. البته که این راه ها بسیار موثر است اما توصیه می شود در کنار این روش ها، افراد باید به پزشک مراجعه نمایند تا به صورت دقیق و اصولی، این فرآیند پیگیری شود.

تقویت شنوایی

با این تفاسیر، می خواهیم در این مقاله به بررسی راه هایی برای تقویت شنوایی بپردازیم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید یا می خواهید در این رابطه اطلاعات مفید بیشتری را کسب کنید، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تقویت شنوایی با چندین ورزش ساده در منزل

1- یکی از مهم ترین اعضای بدن که نقش بسزایی در تقویت شنوایی دارد، مغز می باشد. در واقع پردازش اطلاعات صوتی افراد در گوش انجام می شود اما تحقیقات موثر در این زمینه نشان می دهد که کم شنوایی و شرایط روانی افراد نیز می تواند در این عامل موثر باشد. از این رو، تمرین مناسب مغز و قدرتمند ماندن آن، می تواند شنوایی را بهبود ببخشد. حل انواع معما، پازل، جدول و سودوکو می تواند به مغز در جهت تجزیه و تحلیل صوت کمک کند و از کاهش قدرت احتمالی آن، پیشگیری کند.

2- روش دوم جهت افزایش قدرت شنوایی، انجام ورزش یوگا می باشد. یوگا می تواند به صورت گسترده روی سلامت بدن اثر بگذارد. در واقع اصلی ترین هدف در انجام این ورزش، افزایش گردش خون در گوش و مغز می باشد. چنین موضوعی باعث می شود عملکرد اعصاب به شکل موثری بهبود یابد و سموم بدن دفع شوند.

3- یکی دیگر از روش های متداول جهت تقویت شنوایی، انجام ورزش یا پیاده روی به صورت منظم و ثابت است. این کار می تواند درون منزل انجام شود. انجام ورزش قطعا باعث افزایش سلامت بدن می شود و این موضوع خود به خود روی قدرت شنوایی افراد نیز موثر می باشد. این ورزش ها علاوه بر تقویت شنوایی، باعث رفع سرگیجه نیز می شوند. به عبارتی تمرین های درمان سرگیجه نیز به چنین شکل انجام می شود.

تقویت شنوایی

درمان کم شنوایی به چه شکلی انجام می شود؟

برای اینکه بتوانیم به تقویت شنوایی کمک کنیم، باید کم شنوایی را درمان کنیم. یکی از این روش ها، دوری از صداهای بلند می باشد. به عبارتی افراد کم شنوا باید از معرض صداهای بلند در امان باشند و وزوز گوش نیز به همین دلیل انجام می شود. بنابراین نخستین روش درمانی کم شنوایی، دوری از صداهای بلند می باشد. این موضوع برای استفاده از هدفون نیز صدق می کند. در هنگام استفاده از هدفون نیز شنیدن صداهای بلند باعث کاهش شنوایی می شود. در این هنگام توصیه می شود از صداهای 60 دسی بل استفاده نمایید. آووکادو، یکی از میوه های موثر برای تقویت و درمان کم شنوایی می باشد. البته در هنگام خرید باید به این موضوع دقت کنید که پوست آن یک دست تیره باشد. دوری کردن از استرس، جویدن آدامس و شستشوی گوش، از دیگر روش ها برای درمان کم شنوایی می باشد.

البته همانطور که عنوان کردیم اصلی ترین روش در این زمینه، تقویت شنوایی با سمعک است. شما می توانید سمعک مورد نظر خود را از مجموعه سمعک ترنم با بهترین قیمت و بیشترین کیفیت تهیه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک