جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

10 روش موثر در درمان سرگیجه – باید و نبایدها در سرگیجه

درمان سرگیجه

آنچه در مقاله 10 روش موثر در درمان سرگیجه – باید و نبایدها در سرگیجه می خوانید

سرگیجه چیست؟

سرگیجه احساسی می باشد که افراد این احساس را درون سر خود دارند. ممکن است احساس کنید که محیط اطراف شما در حال حرکت می باشد و به دور شما می چرخد. سرگیجه یک بیماری نمی باشد بلکه می تواند علت یک بیماری باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره تمرین های درمان سرگیجه و بهبود آن بیشتر صحبت کنیم.

درمان سرگیجه

برای درمان سرگیجه باید علت به وجود آمدن آن را پیدا کرده و سپس به انجام روش هایی برای درمان آن بپردازید. احتمال دارد سرگیجه به علت مشکلات ناشی در گوش داخلی، مغز یا مسیر عصب ها و مواردی از این دست به وجود بیاید. همچنین ممکن است سرگیجه موقتی یا طولانی باشد و این اتفاق به صورت ناگهانی پیش بیاید و تا چند ثانیه نیز ادامه داشته باشد. در بعضی افراد ممکن است سرگیجه به صورت دائمی و طولانی مدت ادامه داشته باشد. معمولاً در افرادی که بالای ۶۵ سال سن دارند سرگیجه جزو یکی از موارد شایع می باشد.

پس با پیدا کردن علت سرگیجه می توانید به بهبود سرگیجه کمک کنید. در نظر داشته باشید ایجاد سرگیجه به صورت موقت و دائم ممکن است به علت وجود مشکل داخلی یا مغز باشد. البته ممکن است افراد به طور اشتباه تصور کنند که به وجود آمدن سرگیجه، ناشی از اختلال و عفونت موجود در گوش میانی است. این تصور اشتباه می باشد. زیرا گوش میانی تنها وظیفه انتقال صدا را برعهده دارد و نقشی در ایجاد تعادل ندارد. افرادی که دچار سرگیجه شده اند احساس می کنند که محیط اطراف به دور آن ها در حال حرکت می باشد. پس در نظر داشته باشید سرگیجه یک علامت است و درمان سرگیجه منوط به درمان بیماری می‌ باشد.

درمان سرگیجه با تمرینات مخصوص

در صورت به وجود آمدن سرگیجه افراد می توانند درمان سرگیجه با تمرینات مخصوص را انجام دهند. همچنین درمان سرگیجه در خانه نیز میسر می باشد به شرطی که افراد بتوانند تمرینات را به صورت درست و اصولی انجام دهند.

درمان سرگیجه

یک تمرین مخصوص برای درمان سرگیجه انجام مانور اپلی می باشد. این تمرین به این صورت است که افراد روی یک تخت نشسته و یک بالش در پشت سر خود قرار می‌ دهند و سر خود را تا ۴۵ درجه به طرفی که سرگیجه را بیشتر احساس می‌ کنند می چرخانند. سپس دراز می کشند و شانه هایشان را روی بالش قرار می دهند. در این حالت سر فرد باید به مدت ۳۰ ثانیه بر روی تخت قرار بگیرد. سپس سر را ۹۰ درجه به سمت گوش مخالف بچرخانید و به مدت ۳۰ ثانیه نیز در این حالت بمانید. باید کل بدن را به سمت گوشی که در قسمت پایین است بچرخانید و ۳۰ ثانیه در جای خود به صورت آرام بنشیند. با انجام این روش می توانید سرگیجه را تا حدود زیادی برطرف کنید. 

ورزش هایی مانند مانور نیمه معلق نیز ‌جزو تمرین بسیار عالی برای جلوگیری از سرگیجه می باشد.

درمان سرگیجه در خانه

البته درمان خانگی نیز برای کاهش چرخش سر وجود دارد. افزایش مصرف ویتامین دی یکی از روش های عالی برای درمان سرگیجه حمله ای خوش خیم می باشد.

۱- مصرف بادام.

۲- استفاده از روغن های گیاهی.

۳- نوشیدن چای زنجبیل.

۴- مصرف ویتامین b.

۵- مصرف ویتامین e.

۶- مصرف روغن نعنا فلفلی.

۷- روغن ریحان.

۸-  کندر.

۹- مصرف دارچین

۱۰- ماساژ مخصوص در نواحی سر

  جزو روش های درمان خانگی این مشکل می باشند.

توانبخشی سرگیجه چیست؟

توانبخشی سرگیجه یکی از روش های درمان سرگیجه می باشد. این روش شامل حرکات برنامه ریزی شده چشم ها، بدن و سر می باشد که می تواند به درمان سرگیجه کمک بسیار زیادی کند. توانبخشی سرگیجه یک روش بهبود می باشد که برای بیماری های اولیه و ثانویه تعادلی مورد استفاده قرار می گیرد و سبب جلوگیری از سرگیجه و عدم تعادل و افتادن بیمار می شود. البته یکی از روش های جلوگیری از سرگیجه استفاده از سمعک می باشد. شما با مراجعه به پزشک مربوطه می توانید سمعک مورد نیاز خود را تهیه نمایید. سمعک ترنم یک محصول بسیار عالی و با کیفیت می باشد که می‌ تواند مشکلات شنوایی افراد را برطرف نماید. با انتخاب یک سمعک با کیفیت می توانید تا مدت های طولانی بدون هیچ مشکلی شنوایی عالی و بسیار واضح داشته باشید.

تمرینات پیشنهادی سمعک ترنم به شما


برای انجام دادن تمرینات درمان سرگیجه به فایل PDF زیر که توسط کلینیک سمعک ترنم تهیه شده مراجعه فرمایید و تمرینات را به نوبت انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک