جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

تعمیر سمعک به راحت ترین شکل

تعمیر سمعک

آنچه در مقاله تعمیر سمعک به راحت ترین شکل می خوانید

تعمیر سمعک به راحت ترین شکل

ممکن است هر از گاهی نیاز به خدمات تعمیر سمعک داشته باشید و کلینیک شنوایی سنجی ترنم، در این مواقع آماده کمک به شماست. سمعک ها دستگاه هایی قدرتمندی هستند که از قطعاتی ریز و پیچیده تشکیل شده اند. سمعک هم دقیقا مانند سایر وسایل الکترونیکی همواره در حال کار کردن است و بدیهی است که پس از مدتی استفاده، دچار استهلاک و فرسودگی شود. این دستگاه ها ممکن است به دلایل مختلف، دچار اختلال یا آسیب دیدگی شوند.

آسیب دیدگی سمعک برای کسی که به استفاده مداوم از آن عادت کرده است اتفاق خوشایندی نیست. منتها جای نگرانی نیست زیرا در اغلب موارد می‌توان سمعک هایی که آسیب دیدند را تعمیر کرد. نگهداری منظم از سمعک ها، نیاز به پرداخت هزینه های چند میلیونی برای خرید مجدد سمعک را کاهش می دهد. با تعمیر سمعک خود نزد کلینیک معتبر شنوایی سنجی گوش سمعک ترنم می‌توانید سالها از آن استفاده کنید و از درک بهتر صداهای اطراف خود لذت ببرید.

به چه دلایلی نیاز به تعمیر سمعک پیدا می‌کنیم؟

گاهی اوقات خیلی اتفاقی ممکن است متوجه شوید که سمعک با وجود باتری و نگهداری درست، دچار اختلالاتی می‌شود و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. از جمله‌ رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است سمعک دچارش شود، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

1) جمع شدن رطوبت در داخل سمعک

جمع شدن رطوبت در داخل سمعک یکی از عوامل بسیار مهمی است که نیاز به تعمیر سمعک پیدا کنید. با جمع شدن رطوبت در داخل سمعک، کیفیت صدا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و امکان واضح شنیدن را از دست خواهید داشت.

2) آسیب دیدن لوله یا شلنگ قالب سمعک

دومین مورد که ممکن است شما را نیازمند تعمیر سمعک کند، آسیب دیدن و یا شکسته شدن لوله یا شلنگ قالب سمعک است. اگر این لوله توسط جرم مسدود شده باشد و یا بیش از حد کشیده شده باشد، در نتیجه صداها به خوبی توسط آن شنیده نمی‌شود.

3) خراب شدن میکروفون سمعک

اگر میکروفون سمعک بنا به هر دلیلی دچار مشکل شود، صداها به خوبی شناسایی نخواهند شد و در نتیجه نیاز به تعمیر و یا تعویض میکروفون سمعک خواهید داشت.

چه عواملی موجب بالا بردن طول عمر سمعک می‌شود؟

علاوه بر نکاتی که در مورد نگهداری درست سمعک گفته شد، با رعایت چند نکته ساده می‌توانید سال‌ها بدون هیچ دسترسی از سمعک خود استفاده کنید. این موارد مهم عبارتند از:

1) انتخاب بهترین سمعک با بهترین متریال

برای اینکه بتوانید سال‌ها بدون هیچ دردسری از سمعک استفاده کنید، سعی کنید سمعکی را انتخاب کنید که بهترین مواد اولیه ساخته شده باشد و ترجیها نانو باشند. این سمعک‌ها معمولا مقاومت بالاتری نسبت به رطوبت و جرم‌های داخل گوش دارند.

2) جرم‌زدایی کردن سمعک

جرم‌هایی که در داخل گوش قرار دارند، بدون شک پس از مدتی وارد سمعک می‌شوند و امری هستند کاملا اجتناب‌ناپذیر! به همین خاطر خوب است که هر از گاهی در یک مرکز معتبر خرید و فروش و تعمیر سمعک مثل سمعک ترنم، سمعک خود را جر‌م‌زدایی کنید تا باعث بهبود طول عمر آن شود.

3) قرار نگرفتن خیلی زیاد در مناطق شرجی و پرگرد و غبار

با کمتر قرار گرفتن در چنین مناطق جغرافیایی، طول عمر سمعک بیشتر خواهد شد. چنانچه ساکن چنین مناطق هستید، بیشتر باید سمعک خود را جرم‌زایی و تمیز کنید.

4) انتخاب درست در هنگام خرید سمعک

واضح است که هرکسی فیزیولوژی خاص خودش را دارد و ممکن است خیلی زیاد عرق کند و یا دچار جرم گوش شود. با انتخاب درست و آگاهانه مرکز شنوایی و خرید سمعک، با توجه به فیزیولوژی بدن شما، انتخاب درست و هوشمندانه‌ای را خواهید داشت تا کمتر مجبور به هزینه‌های جانبی و… شوید.

5) نگهداری درست از سمعک

اینکه چگونه از سمعک خود استفاده کنید و در طول روز چند ساعت قصد استفاده از آن را دارید و چقدر در معرض رطوبت و… باشید از جمله مواردی است که بسیار اهمیت دارد و به بالا بردن طول عمر سمعک کمک می‌کند و کمتر نیاز به تعمیر سمعک خواهید داشت.

تعمیر سمعک تا چه حد امکان پذیر است

کلینیک‌های معتبر درمان آسیب های شنوایی، اغلب تعمیر سمعک شما را نیز به  آسانی انجام می دهند. در بسیاری از موارد این کلینیک ها حتی با شرکت های سازندگان سمعک در ارتباط هستند و تجهیزات لازم را از شرکت های سازنده دریافت می کنند. امروزه اکثر کلینیک های تعمیر سمعک دارای وبسایت رسمی هستند و به صورت آنلاین فعالیت می کنند.

کلینیک های تخصصی، تعمیرات سمعک را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهند. با این حال، بسته به شرایط هر سفارش شاید حداکثر بین پنج تا ده روز طول بکشد تا سمعک تعمیر شده خود را پس بگیرید. برخی از سمعک ها دارای گارانتی هستند پس هزینه تعمیرات آنها ممکن است تحت پوشش گارانتی قرار بگیرد. اگر گارانتی، منقضی شده باشد هزینه تعمیرات سمعک به عهده خود صاحب سمعک خواهد بود. منتها اگر از خدمات یک کلینیک معتبر مانند کلینیک سمعک ترنم بهره بگیرید تا حد زیادی در هزینه های تعمیرات، صرفه جویی خواهید کرد.

تعمیر سمعک

عیب یابی خانگی به جای استفاده از خدمات تعمیر سمعک

در برخی از موارد واقعا لازم به تعمیر سمعک نیست. شاید با یادگیری چند نکته ساده بتوانید به صورت خانگی اقدام به عیب یابی و رفع مشکل سمعک خود کنید. پس توصیه می شود قبل از اینکه به فکر تعمیر دستگاه خود خود باشید به نکات زیر توجه کنید.

مورد اول: بررسی باتری های سمعک

اگر سمعک‌ شما از باتری‌های یکبار مصرف استفاده می‌کند، مطمئن شوید که باتری به‌درستی در محفظه باتری قرار گرفته اند. باید قسمت براق و مثبت باتری ها به سمت بالا باشد. به جای اینکه به فکر تعمیر سمعک خود باشید ابتدا باتری های دستگاه خود را تست یا تعویض کنید. اگر باتری‌ها قابل شارژ هستند، دوباره بررسی کنید که آیا آنها را به درستی شارژ کرده اید و آیا کیس شارژ، برق دارد یا نه.

مورد دوم: تمیز کردن سمعک

شاید نیاز به تعمیر سمعک نیست و تنها لازم است دستگاه خود را کمی تمیز کنید. از برس مخصوص استفاده کنید تا به آرامی هرگونه کثیفی، موم یا زباله را در نزدیکی دریچه‌های دریچه‌های خروجی صدا پاک کنید.

تعمیر سمعک

اگر با انجام اقدامات بالا همچنان با سمعک خود مشکل داشتید به احتمال زیاد تعمیر سمعک اجتناب ناپذیر است. در این موارد مشکل با عیب یابی خانگی قابل برطرف سازی نیست و باید با مراکز درمان آسیب های گوش و ارزیابی شنوایی تماس بگیرید. ممکن است سمعک شما نیاز به تعمیرات تخصصی و گسترده‌تری داشته باشد و در این صورت کلینیک شنوایی سنجی شما می‌تواند مشکلتان را حل کند.

مشاوره در مورد مراقبت و تعمیر سمعک از در کلینیک سمعک ترنم

در کلینیک های معتبر، توصیه هایی در هنگام خرید یا تجویز سمعک به خریداران می‌شود. این توصیه ها تا حد زیادی موارد نیاز به تعمیر سمعک را به تعویق می اندازد. به عبارت دیگر اکثر مشکلاتی که برای سمعک ها پیش می آید به دلیل بی احتیاطی کاربران در مراقبت از آنها رخ می دهد. اگر مرکز خرید سمعک اقدامات مراقبتی لازم را در هنگام خرید سمعک به شما گوشزد کند می توانید برای مدت ها سمعک خود را در شرایط بکر نگه دارید. کلینیک سمعک ترنم یکی از مراکزی است که در زمینه مشاوره مراقبت از دستگاه های کمک شنیداری بیش از بقیه احساس مسئولیت می کند. برای اینکه بدانید چگونه برای سالها سمعک خود را سالم نگه دارید بهتر است از همان ابتدا از مرکز شنوایی سنجی سمعک ترنم خرید کنید.

تعمیر سمعک

بیشتر بخوانید: توانبخشی سرگیجه

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 4.9]

2 دیدگاه

  1. سینا گفته:
    28 اردیبهشت 1401

    ممنون از توضیحات . من خودم دنبال یک راهی بودم که توی خونه سمعک مادرم رو تعمیر کنم.

    پاسخ
  2. آبتین گفته:
    29 خرداد 1401

    بسیار عالی و کاربردی ممنون از راهنماییتون

    پاسخ

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک