جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

تعمیر سمعک با کمترین هزینه

تعمیر سمعک

آنچه در مقاله تعمیر سمعک با کمترین هزینه می خوانید

توضیحاتی درباره تعمیر سمعک با کمترین هزینه

انواع سمعک مانند پشت گوشی ریک، پشت گوشی، نامرئی و داخل گوشی وجود دارد که دارای قطعات مختلف مثل میکروفون، اجزای رسیور، آمپلی فایر یا پردازنده هستند. در صورت استفاده نکردن صحیح از سمعک احتمال خرابی در هر یک از این اجزا وجود دارد.

 برای تعمیر سمعک باید به شنوایی شناسان با تجربه مراجعه کرد. برخی مواقع ممکن است به دلیل تمام شدن باتری، هیچ صدایی از سمعک بیرون نیاید، در این مواقع می توان با تعویض باتری صدای سمعک را بهبود بخشید.

احتیاج به تعمیر سمعک در سمعک داخل گوشی بیشتر از سمعک های پشت گوشی می باشد. سمعک کودکان به دلیل فعالیت زیاد بیشتر آسیب می بیند. سمعک نوزادان هم ممکن است به دلیل پرت کردن سمعک شکسته شود. در برخی مواقع نوزاد با  فرو بردن سمعک در داخل دهان، به سمعک آسیب می زند. هزینه تعمیر سمعک بستگی به نوع سمعک و علت خرابی آن دارد. اگر آمپلی فایر سمعک خراب شده باشد، هزینه بالاتری برای تعمیر سمعک باید پرداخت کنید ولی اگر میکروفون یا رسیور خراب شود، هزینه کمتری برای تعمیر لازم دارد.

تعمیر سمعک

 عوامل موثر بر کاهش نیاز به تعمیر سمعک

 عوامل زیادی بر افزایش طول عمر سمعک تاثیرگذار می باشند.  استفاده از یک باتری سمعک استاندارد، پرهیز از قرار دادن سمعک در جاهای مرطوب ، جلوگیری از قرار گرفتن سمعک در معرض گرد و غبار زیاد، جلوگیری از قرار گرفتن سمعک در برابر اشعه های رادیولوژی،  ام آر آی و سی تی اسکن، جلوگیری از وارد شدن صدمه فیزیکی به سمعک و  عدم استفاده از سمعک در هنگام شنا کردن و یا استحمام می تواند موجب حفظ سلامتی سمعک می شود.

رعایت مواردی مانند تمیز کردن منظم سمعک برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به بلندگو با استفاده از برس های مخصوص، استفاده از روکش های عرق گیر ، استفاده از دستگاه های رطوبت گیر مانند یک بسته مواد جاذب رطوبت و باز کردن درب باتری سمعک در شب باعث کاهش نیاز به تعمیر سمعک می شود. باز گذاشتن درب باتری سمعک در طول شب  موجب خشک شدن رطوبت داخل سمعک و افزایش ماندگاری باتری می شود.

دلایل شایع خرابی سمعک

یکی از دلایل شایع خرابی سمعک، گیر کردن باتری در داخل سمعک می باشد زیرا  هر نوع باتری مخصوص یک سمعک ساخته شده است. از علل دیگر خرابی سمعک، شکسته شدن درب باتری به علت وارد کردن فشار بیش از حد به درب باتری در زمان باز کردن  و یا قرار دادن برعکس باتری سمعک می باشد.

 همچنین بسته شدن وکس گارد سمعک داخل گوشی مانع عبور صدا می شود. وکس گارد این نوع سمعک باید همیشه تمیز باشد. از علل دیگر خرابی سمعک می توان به ایجاد ترک بر روی تیوپ قابل سمعک اشاره کرد. ترک برداشتن و یا خم شدن غیر عادی تیوپ قالب، بر کیفیت صدای سمعک تاثیر نامطلوبی می گذارد.

علاوه بر این ترک برداشتن بدنه سمعک به دلیل ضربه های وارد شده و یا استفاده طولانی مدت از سمعک ایجاد می شود. خشک شدن تیوپ قالب سمعک به دلیل استفاده طولانی مدت از سمعک هم می تواند باعث خرابی سمعک شود.

جدا شدن دستگیره سمعک داخل گوشی که  نقشی در عملکرد سمعک ندارد و  فقط برای آسانی گذاشتن و برداشتن سمعک کاربرد دارد، باعث می شود اقدام به تعمیر سمعک کنیم.

تعمیر سمعک

تعمیر سمعک پشت گوشی

در هنگام تهیه سمعک توجه داشته باشید که تمام اجزای سمعک پشت گوشی در داخل سمعک قرار دارد. از دلایل خرابی این نوع سمعک می توان به جرم گرفتن قطعات موجود در سمعک به مرور زمان، رطوبت، ضربه به سمعک، تعریق، مسدود شدن میکروفون سمعک، سولفاته شدن باتری  و شکسته شدن درب باتری به دلیل وارد شدن فشار زیاد اشاره کرد.

سمعک پشت گوشی ریک

رسیور این سمعک در داخل کانال گوش قرار می گیرد. دلیل خرابی این سمعک جرم گرفتن رسیور و یا سوختن رسیور می باشد. در این نوع سمعک می توان از وکس گارد برای جلوگیری از جرم گرفتن رسیور استفاده کنید. هر روز با مسواک نرم یا برس مخصوص وکس گارد را تمیز کنید.

سمعک نامرئی و داخل گوشی

این دو نوع سمعک دارای قطعات مشابه به هم هستند. جرم گرفتن رسیور این سمعک ها، مانع عبور صدا می شود. تمیز کردن رسیور  به طور منظم  مانع تخریب این سمعک می شود.  

تعمیر سمعک

سمعک ترنم

در کلینیک پیشرفته شنوایی ترنم با کمترین هزینه و زمان، تعمیر سمعک انجام می شود. در این کلینیک انواع سمعک با برندهای متفاوت توسط کارشناسان با تجربه و متبحر تعمیر می شوند. عمر مفید سمعک حدود 5 سال می باشد. هنگام تهیه سمعک متخصصین این کلینیک توصیه های لازم برای نگهداری و مراقبت از سمعک در اختیار شما قرار می دهند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک