جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

تاثیرات جبران نشدنی کم شنوایی بر مغز انسان

کم شنوایی

آنچه در مقاله تاثیرات جبران نشدنی کم شنوایی بر مغز انسان می خوانید

بررسی کم شنوایی

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که کم شنوایی به چه صورت می باشد. می توان گفت اگر شنوایی افراد نسبت به صداهای اطراف و صداهایی که به طور طبیعی شنیده می شود کاهش پیدا کند و حساسیت آن کمتر شود، کم شنوایی رخ می دهد. ناشنوایی، افت شنوایی، سنگین شدن گوش جزو عبارت هایی می باشند که به کم شنوایی اطلاق می شوند. در بیشتر موارد کم شنوایی به صورت ناگهانی اتفاق نمی‌افتد. ممکن است یک پروسه طولانی مدت باشد. همچنین در طی چند سال متوالی این مشکل پیش بیاید. در بعضی موارد شخص می تواند به سختی متوجه مشکل خود شود. البته در برخی موارد نادر نیز ممکن است کم شنوایی تنها در ۷۲ ساعت به وجود بیاید و فرد با کری ناگهانی و افت شنوایی و ناشنوایی روبرو شود.

کم شنوایی

این مشکل در خردسالی نیز جزو مشکلات بسیار شایع می باشد که خانواده ها باید به آن توجه کنند.

انواع کم شنوایی

به طور کلی می توان کم شنوایی را به سه دسته کلی تقسیم بندی کرد‌. انتقالی، حسی و عصبی و ترکیبی جزو سه نوع از انواع این مشکل می باشند که بر اساس ایجاد مشکل در گوش به وجود می آیند.

۱- نوع انتقالی در اثر ایجاد مشکل در گوش بیرونی و میانی می باشد. این مشکل می تواند از هدایت صحیح صدا جلوگیری کرده و سبب ایجاد کم شنوایی شود‌.

۲- نوع حسی و عصبی به علت فقدان و ایجاد صدمه به سلول های مویی و حسی در قسمت حلزونی گوش می باشد که این اتفاق ممکن است دائمی باشد.

۳- نوع ترکیبی که از اسمش پیداست از ترکیب دو نوع به وجود می آید. مشکل حسی انتقالی و عصبی سبب به وجود آمدن این نوع کم شنوایی می باشند. در قسمت های مختلف گوش داخلی میانی و خارجی و اعصاب شنوایی آسیب هایی به وجود می آید و این کم شنوایی را سبب می شود.

تاثیرات این مشکل بر روی عملکرد مغز

بر اساس تحقیقاتی‌که محققان انجام دادند به  نتیجه بسیار مهم در رابطه با تاثیرات کم شنوایی بر روی مغز رسیدند. به طور کلی مغز مجبور می‌ شود در صورت وجود این مشکل برای شنیدن بیشتر و بهتر صداها بیش از حد کار کند. به این صورت تحت فشار زیادی باشد‌. همین این اتفاق سبب می‌ شود که به مرور زمان عملکرد مغز دچار مشکل شود. همچنین کارایی مفید آن کاهش پیدا کند. کم شنوایی می تواند ساختار مغز را تضعیف کند و سلول های مغزی محرک های کمتری دریافت کنند.

 پس قسمتی از مغز که مسئولیت پردازش و دریافت صدا را بر عهده دارد در صورت عدم دریافت اطلاعات لازم کارایی خود را از دست می دهد‌. همچنین زمانی که فرد در شنیدن صدای اطراف مشکل دارد و شنیدن این صدا ها با دشواری صورت می‌ گیرد، در ارتباط برقرار کردن با افراد دیگر نیز دچار مشکلاتی می شود و ترجیح می‌ دهد انزوا را در پیش بگیرد و در خانه بماند. به همین دلیل نیز محرک های کمتری را دریافت می کند. این اتفاق عملکرد مغز او با مشکل روبرو می‌ شود.

کم شنوایی

یک روش عالی برای درمان کم شنوایی

بهتر است افراد به صورت مرتب و دوره‌ ای توسط پزشک مربوطه و متخصصان این زمینه بررسی شوند تا در صورت وجود کم شنوایی پزشک بتواند تجویز سمعک را برای آن ها انجام دهد. افراد با خرید سمعک می‌ توانند مشکلات خود را تا حد بسیار زیادی برطرف کنند و مانند افراد عادی صدای اطراف را بشنوند. به این صورت می توانند از اختلال در عملکرد مغز نیز جلوگیری نمایند. شنوایی سنجی یک امکان بسیار عالی می باشد که در اختیار افراد قرار دارد و افراد می‌ توانند از طریق شنوایی سنجی میزان شنوایی و کیفیت شنوایی خود را متوجه شوند.

 اگر شما قصد خرید سمعک مناسب و با کیفیت را دارید می توانید سمعک ترنم را خریداری نمایید. این سمعک با داشتن کیفیت بسیار عالی و همچنین متریال درجه یکی که در ساخت آن استفاده شده است، می‌ تواند  صداهای اطراف را با بهترین کیفیت به گوش شما برساند. یک فرد عادی می تواند صدای اطراف و محیط پیرامون خود را بدون هیچ مشکلی با سمعک بشنوید. سمعک یک امکان عالی می‌ باشد که در اختیار افراد قرار دارد. این امکان سبب می شود تا فرد دیگر‌مشکلی در شنیدن صدا های اطراف خود نداشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک