جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

باتری سمعک و نحوه تعویض آن

باتری سمعک

آنچه در مقاله باتری سمعک و نحوه تعویض آن می خوانید

توضیحاتی درباره باتری سمعک

باتری سمعک یکی از ضروری ترین باتری های مورد استفاده در زندگی کم شنوایان می باشد. باتری سمعک نامرئی به دلیل کوچک بودن آن، خیلی زود تمام می شود و باید تعویض شود. اما باتری سمعک های پشت گوشی سایز بزرگتری داشته و عمر بیشتری دارند. آشنایی با روش تعویض باتری از اهمیت خاصی برخوردار است تا در مواقع کاهش قدرت باتری، خیلی سریع اقدام به تعویض باتری کنید.

استفاده از باتری های با کیفیت سمعک موجب می شود تا افراد کم شنوا در وسط یک سخنرانی، دیدن فیلم مورد علاقه، گفتگو با افراد مهم، وسط یک کار مهم اجتماعی و غیره دچار مشکل تمام شدن باتری نشوند.  کسانی که از باتری هایی با طول عمر کم استفاده می کنند، به صورت مکرر با این مشکل مواجه می شوند. بروز این مشکل بر کاهش اعتماد به نفس  و تضعیف روحیه فرد، تاثیر نامطلوبی می گذارد. بهبود عملکرد سمعک به دلیل وجود باتری با کیفیت  می باشد.

باتری سمعک

معمولا عمر باتری ها بسته به نوع سمعک مورد استفاده، نوع باتری،  ظرفیت  باتری سمعک، تعداد دفعات استفاده شده  از سمعک در طول روز و میزان پخش جریان، بین 3 الی 22 روز می باشد. طول عمر سمعک بسته به نوع مصرف فرد متغیر می باشد. طول عمر باتری های سمعک کسانی که از سمعک به مدت 16 ساعت در روز استفاده می کنند، حدود 5 الی 7 روز می باشد. افرادی که دچار کم شنوایی با شدت بالا می باشند، برای بهبود قدرت شنوایی باید سمعک خود بیشتر تقویت کنند، به همین دلیل باتری های سمعک آنها سریعتر تخلیه می شود. همچنین کسانی که از سمعک برای بلوتوث یا جریان سازی بی سیم، موسیقی، فیلم، تماس های تلفنی و متصل شدن به اینترنت استفاده می کنند، باتری آنها سریعتر خالی می شود.

طول عمر باتری سمعک بر اساس اندازه

باتری سمعک سایز 10: 3 الی 7 روز

312: 3 الی 10 روز

13: 6 الی 14 روز

675: 9 الی 20 روز

آموزش تعویض باتری سمعک

آماده کردن باتری جدید سمعک

برای اینکار ابتدا درب محفظه باتری را باز کنید و باتری قبلی را خارج کنید. برچسبی بر روی قطب مثبت باتری جدید وجود دارد که باید قبل از جایگذاری، آن را از روی باتری جدا کنید. بعد از خروج باتری از بسته بندی و جدا کردن زبانه های چسبنده چند دقیقه صبر کنید تا  باتری ها اکسیژن هوا را جذب کرده و فعال شوند. حداقل برای فعالسازی باتری باید 60 ثانیه صبر کنید.  باتری های سمعک در سایز های مختلف تولید می شوند.

جایگذاری باتری در بخش مخصوص باتری

باتری جدید سمعک را از سمت قطب مثبت به طرف بالا در جایگاه باتری در سمعک بگذارید. باتری سمعک دارای  سمت برجسته و یا قطب منفی و سمت صاف یا قطب مثبت می باشد. در هنگام تعویض باتری دقت کنید که سر مثبت باتری به سمت بالا باشد.

بستن درب محفظه باتری

اگر باتری سمعک به نحو صحیح جایگذاری شده باشد، درب محفظه باتری هم به راحتی بسته می شود. اگر بستن درب باتری به سختی انجام شد، احتمال جایگذاری اشتباه باتری وجود دارد.

باتری سمعک

چگونه بفهمیم زمان تعویض کردن باتری سمعک می باشد؟

  1. ایجاد تغییرات در صداهای شنیده شده :  در این حالت افراد تصور می کنند که سمعک خراب شده است و نسبت به تعمیر سمعک اقدام می کنند. در این مواقع با تعویض باتری مشکل برطرف می شود.
  2.  صدا و یا بوق سمعک که نشان دهنده  ( باتری کم ) می باشد، فعال می شود . در این مواقع باید باتری را تعویض کنید.
  3. برخی از باتری های سمعک به یکباره قدرت خود را از دست می دهند. افرادی که از سمعک استفاده می کنند باید همیشه همراه خود یک باتری سمعک یدک داشته باشند.

سمعک ترنم

با تهیه سمعک از مرکز شنوایی سنجی ترنم بسیاری از آسیب های شنوایی خود را درمان کنید. شنوایی سناسان شاغل در این مرکز به شما روش استفاده صحیح از سمعک و روش هایی برای افزایش طول عمر باتری سمعک را آموزش می دهند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک