جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

باتری سمعک قابل شارژ

باتری سمعک قابل شارژ

آنچه در مقاله باتری سمعک قابل شارژ می خوانید

خرید باتری قابل شارژ

در چند سال اخیر انواع باتری سمعک قابل شارژ به شدت مورد توجه قرار گرفته است. اینگونه باتری ها توسط خود کاربرانِ سمعک ها، قابل شارژ کردن هستند و تا حد زیادی کار را برای آنها آسان می کنند. ابزارهای روزمره زندگی ما انسان ها هر روز، بیشتر پیشرفت می کنند. این مورد درباره سمعک ها نیز صدق می کند.  جدیدترین فناوری، به سمعک ها اجازه می دهد تا به طور خودکار نوع محیطی را که در آن قرار دارید شناسایی کنند.

اکنون می توانید سمعک خود را با استفاده از گوشی هوشمند خود کنترل کنید. می توانید موسیقی و صدا را مستقیماً از تلفن، تلویزیون یا سایر دستگاه های پخش به گوش خود ارسال کنید. همه این ویژگی‌ها، فوق‌العاده هستند، اما باعث می‌شوند باتری‌های سمعک، سریع‌تر تخلیه شوند و نیاز به تعویض مکرر داشته باشند. برای جلوگیری از این مشکلات است که انواع باتری های سمعک قابل شارژ به وجود آمده اند. در ادامه، بیشتر با این نوع از باتری های سمعک آشنا خواهید شد.

باتری سمعک
خرید باتری سمعک قابل شارژ از کلینیک سمعک ترنم

انواع باتری قابل شارژ برای سمعک

 دو نوع باتری سمعک قابل شارژ وجود دارد. نوع اول، باتری های نقره-زینک (silver-zinc) هستند. این باتری ها بسیار شبیه به باتری های معمولی سمعک هستند. با این حال، اخیراً اکثر سمعک‌های قابل شارژ از نوع دومِ این نوع باتری، یعنی باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند. باتری های لیتیوم یونی به طور کامل در سمعک، محصور شده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را خارج کرد یا حتی به آنها دسترسی داشت.

شما می توانید در هنگام خواب درب باتری سمعک قدیمی خود را باز کنید باتری ها را خارج کرده و دستگاه خود را خاموش کنید. اما در سمعک هایی که از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند این کار مقدور نیست. اینگونه سمعک های مدرن را در هنگام رفتن به رختخواب باید در شارژهایی مخصوص قرار داد تا روز بعد آماده استفاده باشند. مانند تمام فناوری‌های جدید و هیجان‌انگیز، فناوری باتری سمعک شارژی نیز دارای معایبی است. در ادامه، مزایا و معایب استفاده از این نوع باتری های سمعک را برایتان ذکر کردیم. با مطالعه آنها خواهید فهمید که آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر.

مزایای باتری قابل شارژ و سمعک های شارژی

– راحتی، بزرگترین مزیت استفاده از باتری سمعک قابل شارژ است. دیگر با باتری‌های کوچک دست و پنجه نرم نمی‌کنید. تنها کافیست شب ها سمعک خود را در کنار تلفن همراهتان به شارژ بزنید.

این نوع باتری های سمعک و سمعک های شارژی برای افرادی که مشکلات بینایی دارند ایده آل هستند. این افراد دیگر نیازی به درآوردن و جا انداختن مکرر و دردسر سازِ باتری های سمعک خود نخواهند داشت.

باتری سمعک قابل شارژ به شما اطمینان می دهد که باتری دستگاه شما در زمان نامناسبی که تعویض آن دشوار است تمام نمی شود. بسته به نوع سمعک، پس از یک بار شارژ کامل، می توانید تا 30 ساعت، از سمعک خود استفاده کنید.

– دیگر نیازی نیست که دغدغه ای در مورد نگه داشتن باتری های یدکی و خرید باتری های جدید داشته باشید.

 با استفاده از باتری های قابل شارژ، تعداد قطعات کوچک سمعک خود را کاهش می دهید. این کار از بروز اتفاقاتی همچون بلعیده شدن باتری های یدکی توسط کودکان و حیوانات خانگی جلوگیری می کند. – استفاده از این نوع باتری سبب کاهش هزینه ها در بلند مدت خواهد شد. دیگر نیاز نیست هر چند هفته یک‌بار برای سمعک خود باتری های جدید بخرید.

– باتری های نقره-روی معمولاً هر شش ماه تا یک سال نیاز به تعویض دارند. باتری های لیتیوم یونی می توانند تا پنج سال دوام بیاورند. استفاده از اینگونه باتری ها تا حد زیادی میزان دور ریختن باتری ها را به محیط زیست کم می کند و کاری مفید برای محیط زیست است.

خرید این نوع باتری از مرکز تخصصی سمعک ترنم

سمعک ترنم به عنوان یکی از معتبر ترین کلینیک های تخصصی شنوایی سنجی، آماده خدمات رسانی به شماست. ارزیابی شنوایی یا همان شنوایی سنجی گوش، تجویز سمعک، تعمیر سمعک، و مشاوره خرید یا تهیه سمعک، فروش انواع باتری سمعک اعم از معمولی و شارژی، تنها بخشی از خدمات این کلینیک است. متخصصین این کلینیک همچنین می‌توانند در مورد درمان وزوز گوش یا درمان آسیب های گوش که با آنها دست به گریبانید به شما کمک کنند.

باتری سمعک
استفاده از باتری سمعک قابل شارژ نسبت به باتری های یکبار مصرف، راحت تر و در درازمدت مقرون به صرفه تر است

بیشتر بخوانید: شنوایی سنجی آنلاین چیست؟

کلام آخر

باتری سمعک قابل شارژ لزوماً گزینه ای برای صرفه جویی فوری در هزینه ها نیست. منتها همانطور که گفتیم سهولت استفاده و مضرات کمتر زیست محیطی از جمله مزایای بارز استفاده از اینگونه باتری ها است. مانند بسیاری از فناوری های جدید، ممکن است کمی طول بکشد تا به استفاده از باتری های قابل شارژ عادت کنید. به خصوص اگر مدت زیادی از سمعک های دارای باتری یکبار مصرف استفاده کرده باشید. اما مطمئنا مانند گوشی‌ها و ساعت های هوشمند، سمعک‌ها و باتری های شارژی نیز حضور موفقی در آینده خواهند داشت. پس توصیه می شود به فکر تعویض سمعک قدیمی خود با یک سمعک شارژی باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک