جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

انواع سمعک چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟

انواع سمعک

آنچه در مقاله انواع سمعک چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟ می خوانید

انواع سمعک چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟

انواع سمعک با توجه به چندین ویژگی مهم انتخاب می شوند. اول اینکه شما چه میزان کم شنوا هستید؟ همچنین این مهم است که شما چقدر نگران زیبایی خود هستید و تمایل به پوشش سمعک خود دارید؟

معرفی سمعک های مختلف

با وجود انواع سمعک برای خرید، این نوع تجهیزات کمکی در 2 نوع دسته بندی کلی قرار می گیرند.
• سمعک های پشت گوش(BTE)
سمعک های داخل گوش(ITE)

ویژگی های سمعک های داخلی و خارجی

انواع سمعک ITE از پوشش دهی خوبی برخوردار هستند و در مجرای گوش مورد استفاده می باشند. این نوع سمعک ها اغلب به شکل سفارشی و طبق نظر متخصص طراحی و تولید می شوند.

سمعک داخل گوش

برای پوشش دهی کامل انواع سمعک داخل گوش از رنگ های نزدیک به پوست شما استفاده می شود. در این صورت تشخیص سمعک حتی از فاصله نزدیک دشوار خواهد شد. این نوع پوشش دهی می تواند حس اعتماد به نفس بیشتری را در شما به وجود آورد. نمونه ای از انواع سمعک درون گوش در ناحیه عمیق تری از گوش قرار می گیرند. در واقع آن ها از نظر قرارگیری و مسافت در کانال گوش هستند. حال آن که بعضی دیگر از این مدل ها نزدیک به فضای خارجی گوش قرار می گیرند.

انواع سمعک BTE در قسمت خارجی گوش قرار می گیرند. این ناحیه می تواند بالای گوش خارجی، لاله گوش، پشت گوش و … باشد. برای این نوع سمعک ها نیز سفارشی عمل می شود. برای ساخت آن ها از سبک گنبدی استفاده می شود. این نوع سبک باعث انسداد کل دهانه کانال گوش نمی شود. از این رو در میان سبک های ساخت انواع سمعک خارجی طرفداران بسیاری دارد. نوع دیگری از این سمعک ها نیز با یک قالب گوش به خوبی سفارشی می شود.

پوشش دهی سمعک های BTE به مراتب نسبت به سمعک های ITE مهم تر است. چون این نوع سمعک ها در معرض دید قرار دهند. بنابراین شرکت های تولید کننده این نوع سمعک ها حداکثر پوشش را برای آن ها مدنظر قرار می دهند. رنگ انتخابی برای سمعک BTE باید متناسب با رنگ پوست انتخاب شود.

برای ITE یا BTE، اکثر دستگاه‌ها با باتری‌های دکمه‌ای استاندارد عرضه می‌شوند که باید بین 3 تا 20 روز تعویض شوند. با این حال، باتری های قابل شارژ رایج تر هستند.

سمعک داخل گوش

مدل IIC و CIC جزء خاص ترین سمعک های داخلی هستند. سمعک IIC در وضعیت نامرئی قرار دارد. چون این نوع سمعک کاملاً با کانال گوش پوشش داده می شود. CIC نیز مانند IIC داخل کانال گوش قرار می گیرد اما مثل IIC خیلی عمیق نیست.

انواع سمعک داخل گوش برای افرادی می تواند گزینه مناسبی باشد که دچار کم شنوایی متوسط یا خفیف هستند. همچنین اندازه کوچک این نوع سمعک ها امکان کنترل آن ها به کمک دست یا انگشت را مشکل می کند. به عنوان مثال امکان تنظیم صدا یا خاموش کردن آن دشوار می شود. به همین خاطر شرکت های طراحی سمعک ITE چنین امتیازهایی برای سمعک در نظر نگرفته اند.

انواع سمعک
انواع سمعک

از مزایای این نوع سمعک می توان به پوشش مناسب، کیفیت خوب صدا و محتاطانه بودن آن اشاره کرد اما معایبی نیز به همراه دارد. مستعد جذب رطوبت بوده و از طرفی می تواند باعث آسیب به موم گوش شود.

سمعک های BTE

BTE نمونه از سمعک های بیرونی است که جعبه پردازنده و میکروفون آن در پشت گوش و بلندگوی سمعک در مجرای گوش قرار می گیرد. از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در صورت آسیب بلندگو می توان تنها آن را تعویض کرد. بنابراین گزینه ای مقرون به صرفه می باشد. برای انتخاب یک سمعک خوب باید چندین پارامتر از جمله منبع انرژی، قیمت خرید، کیفیت صدا و… را مدنظر قرار بدهید.

بررسی انواع سمعک های مختلف در بازار

1. نخستین نوع از انواع سمعک موجود در بازار، مربوط به سمعک ضد آب می باشد. این دسته از سمعک ها با استفاده از فناوری ها و علم بروز دنیا ساخته شده اند و دارای پوشش هایی بر روی سطح خود می باشند. این نوع از پوشش ها باعث می شوند نفوذ آب یا رطوبت یا حتی جرم گوش به داخل سمعک امکان پذیر نباشد. نوع کیفیت این نوع از پوشش ها، نانو بوده و قسمت های مختلفی از جمله میکروفن، رسیور و … را در بر می گیرد.

2. یکی از انواع سمعک های جالب و در عین حال پرکاربردی که تاکنون تولید شده است، مربوط به سمعک های وایرلس دار می باشد. این دسته از سمعک هوشمند، باعث می شوند تکنولوژی وایرلس شرایط ایجاد ارتباط را بین گوش و بدن، برقرار کند. استفاده کننده از این سمعک ها می تواند از طریق تلفن همراه هوشمند، تنظیمات مربوط به این سمعک را بررسی کند و به راحتی بتواند شرایطی را برقرار کند که برای خود مناسب است. یکی از مهم ترین مزیت هایی که این نوع از سمعک ها دارند، این است که از طریق بلوتوث، صدا را از فرستنده دریافت و به سمعک ارسال می کند. این موضوع روی افزایش شنوایی و دریافت صوت، بسیار موثر است. به این محصول، سمعک دیجیتال نیز اطلاق می شود.

3. نوع دیگری از انواع سمعک، مربوط به سمعک استخوانی می باشد. این سمعک ها که در پشت گوش قرار می گیرند، صدا را تبدیل به ارتعاشات خاصی می کند. این نوع از انتقال صدا در نوع خود متمایز است و در سایر سمعک ها، شاهد چنین تکنولوژی متفاوتی نمی باشیم. جالب است بدانید سمعک های استخوانی، باعث می شود مشکل شنوایی در 90 درصد از بیماران حل شود.

ادامه بررسی انواع سمعک ها

4. یکی دیگر از انواع سمعک ها که هم اکنون در بازار نیز وجود دارد، مربوط به سمعک هایی می باشد که دارای باتری شارژی هستند. این دسته از محصولات که به سمعک قابل شارژ معروف می باشند، دارای باتری های شارژی بوده و کاربر می تواند پس از اتمام شارژ، آن ها را مجددا شارژ و مصرف کند. این دسته از سمعک ها دارای کاربرد بیشتری می باشند و علاوه بر تکنولوژی های بروز، دارای شکل و ظاهر زیباتری نسبت به سمعک های یکبار مصرف می باشند.

همانطور که مشاهده کردید، انواع سمعک ها دارای تفاوت های جزئی و بزرگ در پیکره خود می باشند. برخی از افراد برای خرید سمعک، دارای معیار های خاصی می باشند و باید محصول به طور کامل به دل آن ها بنشیند. علاوه بر این، افراد زیادی وجود دارند که برای تعمیر سمعک، به مراکز مناسب در این زمینه مراجعه می کنند. برخی از آن ها در هنگام تعمیر، وسوسه می شوند که از سمعک های جدید و بروز بازار استفاده کنند. مجموعه سمعک ترنم، مفتخر است که اعلام کند انواع سمعک در مدل های مختلف را دارد و این محصولات را به کاربران خود با حداکثر کیفیت و حداقل قیمت، ارائه می کند.

جمع بندی پایانی

با پیشرفت تکنولوژی و به روی کار آمدن فناوری های خاص و متمایز، انواع سمعک ها در ویژگی های متفاوت و گوناگون وارد بازار شده اند. سمعک های مختلف، دارای کیفیت های متفاوت و ویژگی های خاص می باشند. از این رو هر شخصی ممکن است به یک نوع از سمعک علاقه داشته باشد. شما می توانید در مجموعه سمعک ترنم، انواع این محصولات را مشاهده و محصولی را که به آن علاقه دارید، سفارش دهید. برای این کار کافیست محصول مورد نظر خود را انتخاب و خرید خود را تکمیل نمایید.

Header text

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک