جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

سرگیجه و خطرات جبران ناپذیر پس از آن

درمان سرگیجه

آنچه در مقاله سرگیجه و خطرات جبران ناپذیر پس از آن می خوانید

روش های درمان سرگیجه

در بسیاری از موارد شاهد بروز سرگیجه در افراد هستیم. به طور کلی افراد با هر سنی می توانند در بازه های زمانی متغیر دچار سرگیجه بشوند. بروز سرگیجه می تواند علت های مختلفی داشته باشد. بدیهی است که روش درمان سرگیجه باید با توجه به علت ایجاد شدن آن انتخاب شود. بنابراین پزشکان و متخصصان هنگام برخورد به بیمارانی که با چرخش سر های پی در پی مواجه هستند ابتدا اقدام به تشخیص علت این اختلال می کنند.

به طور مثال در برخی موارد ضعف بدن یا کم خونی باعث ایجاد چرخش سر می شود. در این شرایط پزشکان تغذیه با گرفتن آزمایش هایی از بیمار به طور کامل وضعیت جسمی وی را بررسی می کنند. سپس با توجه به شرایط شخصی بیمار متخصص اقدام به تجویز دارو های تقویتی و یا رژیم غذایی مناسب برای بهبود هر چه سریع تر فرد می کند.

درمان سرگیجه

بخشی از گوش داخلی مربوط به حفظ تعادل بدن است. أعصاب این بخش از قسمت حلزونی گوش داخلی به منگه مغز راه پیدا می کنند. در صورت اختلالات شنوایی و یا بیماری های گوش نیز ممکن است سرگیجه رخ دهد. در این شرایط فرد به متخصص گوش ارجاع داده می شود. پس از معاینه و بررسی های دقیق و کامل بهترین راه برای درمان سرگیجه به فرد معرفی می شود تا او به بهبودی کامل دست پیدا کند.

درمان تضمینی چرخش سر

برای یافتن روش های درمان سرگیجه حتما باید به افراد متخصص این زمینه مراجعه کنیم. مهم ترین مرحله برای دریافت نتیجه مناسب و رضایت بخش، علت یابی صحیح می باشد. این امر تنها با وجود افراد باتجربه و با آزمایش ها و بررسی های دقیق مشخص می شود. همانطور که پیش از این گفتیم با تغذیه و رژیم غذایی مناسب و یا رفتار درمانی و بررسی عوامل روانی مانند اضطراب و استرس می توان منجر به کاهش و بهبودی کامل چرخش سر در افراد شد.

اگر علت ایجاد سرگیجه مربوط به گوش و بخش حلزونی درون آن باشد باید ساختار گوش و مغز مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که ایجاد پیام عصبی و یا تحلیل درست موقعیت اطراف نتواند انجام شود متخصصان این عوامل را علت ایجاد گیجی سر می دانند. در این شرایط آن ها با توجه به شدت سرگیجه اقدام به تجویز سمعک می کنند. به طور مثال سمعک ترنم از جمله سمعک هایی است که برای بهبودی افراد در چنین مواقعی توصیه می شود.

بجز تجویز سمعک روش های دیگری نیز برای درمان و توانبخشی سرگیجه در مراکز پزشکی و کلینیک ها وجود دارد. در موارد سطحی تر بیماران می توانند به مراکز شنوایی سنجی مراجعه کنند. در این مراکز نیز آن ها می توانند راه حل مشکل خود را به راحتی پیدا کرده و به سلامت کامل دست پیدا کنند. به طور کلی بهتر است برای درمان این اختلال همواره حساسیت کافی وجود داشته باشد تا عوارض آن بیماری ها و نتایج بد تری را به وجود نیاورد.

درمان سرگیجه

عوارض و خطرات عدم درمان سرگیجه

در صورتی که علت ایجاد سرگیجه شناسایی شود اما راه های مناسب رفع آن پیش گرفته نشود ممکن است عوارض جبران ناپذیری به وجود بیاید. این عوارض به وجود آمده گاهی از خود سرگیجه و اختلالات مربوط به آن نیز بدتر خواهند بود. به طور مثال اگر علت بروز چرخش سر کم خونی و سو تغذیه باشد و راه های درمان پیش گرفته نشود ممکن است در آینده بیماری های مانند تالاسمی از عوارض آن باشد.

درمان سرگیجه های مربوط به بخش داخلی گوش که مربوط به حفظ تعادل بدن است نیز بسیار مهم می باشد. در صورتی که بیماران به موقع به متخصص مراجعه نکنند و فرایند های مربوط درمان را به درستی و منظم انجام ندهند ممکن است آسیب های زیادی به بخش عصبی گوش و شنوایی وارد شود. خرید سمعک و مراجعه به جلسات شنوایی سنجی از جمله اقدامات مهم برای درمان سرگیجه می باشد.

به طور کلی در صورت مشاهده هر گونه علائم سرگیجه باید حتما موضوع را به پزشک بگوییم. مرحله عیب یابی از درمان سرگیجه نیز مهم تر است. در صورتی که علت بروز بیماری به درستی تشخیص داده نشود روش درمانی نیز به درستی انتخاب نشده و نتیجه موفقیت آمیز نخواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک