جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

ساده‌ ترین روش‌های درمان سرگیجه در خانه

درمان سرگیجه

آنچه در مقاله ساده‌ ترین روش‌های درمان سرگیجه در خانه می خوانید

یکی از بدترین حالاتی که برای هرکسی ممکن است به وجود بیاید، سرگیجه است. بسیاری از افراد ممکن است خیلی تمایل زیادی به مصرف داروهای شیمیایی نداشته باشند و ترجیح دهند که با امکاناتی که در خانه دارند، سرگیجه‌های مدام خود را درمان کنند. در ادامه ما قصد داریم ساده‌ترین روش‌های درمان سرگیجه در خانه را به شما معرفی کنیم. ولی توجه داشته باشید که اگر با روش‌های زیر این مشکل برطرف نشد، حتما به پزشک مراجعه کنید و این علائم را جدی بگیرید.

پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا درمان سریع سرگیجه در خانه را بیاموزید.

چه زمانی دچار سرگیجه می‌شویم؟

سرگیجه معمولا زمانی به وجود می‌آید که مغز احساس کند که بدن از حالت تعادل خارج است. در صورت مواجه شدن با چنین احساسی بلافاصله باید روی زمین بنشینید تا در صورت افتادن، آسیبی به سر وارد نشود.

شایع‌ترین علامتی که احساس می‌کنید ممکن است دچار سرگیجه شوید، به هم خوردن تعادل بدن می‌باشد. برخی علائم دیگری نیز وجود دارند که ممکن است پیش علائم بروز سرگیجه باشند. این علائم عبارتند از:

  • حالت تهوع یا استفراغ
  • حرکات غیرطبیعی چشم
  • سردرد
  • تعریق
  • وزوز کردن گوش
  • کم شدن شنوایی
  • دوبینی
  • عدم هماهنگی در حرکات
  • ضعف بازو یا پا

به وجود آمدن این حالت‌ها در بدن در واقع سرمنشا وجود یک و یا چندین بیماری خاموش در بدن است. اگر هر چند وقت یکبار دچار این حالت می‌شوید با درمان‌های خانگی ممکن است مشکل برطرف شود. ولی اگر سرگیجه‌ها مداوم باشد و با درمان‌های خانگی برطرف نشود، باید از یک پزشک برای رفع این مشکل کمک گرفت.

روش‌های درمان سرگیجه به صورت خانگی

همان‌طور که گفته شد در صورتی که این احساس مقطعی باشد، در بسیاری موارد می‌توان با درمان‌های خانگی این مشکل را برطرف کرد. در ادامه چندین روش برای رفع این مشکل را به شما پیشنهاد خواهیم کرد:

1) روش مانور اِپلِی درمان سرگیجه

مانور اِپلِی یکی از ساده‌ترین روش‌های درمان این بیماری است. چناچه مدتی هر شب قبل از خواب از این روش استفاده کنید، مشکل به صورت کامل برطرف خواهد شد. اگر علائم سرگیجه شما از سمت سمت چپ و گوش چپ شروع شود، برای رفع این مشکل، کافیست دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

هر شب قبل از خواب روی لبه تخت بنشینید و سرتان را به اندازه 45 درجه به سمت چپ بچرخانید. سپس به سرعت دراز بکشید و سرتان را روی تخت در زاویه 45 درجه قرار بدهید و تا 30 ثانیه به همین حالت تکان نخورید. سپس سر تا نیمه به به سمت راست ببرید ولی اصلا سر را بالا نگه ندارید. بعد به مدت 30 ثانیه مجددا در این حالت باقی بمانید. بعد از این مدت با سر و کل بدن را به سمت راست و رو به پایین بچرخانید و مجددا 30 ثانیه به همین حالت ثابت بمانید. در نهایت خیلی آهسته روی تخت به مدت چند دقیقه بنشینید.

درمان سرگیجه

اگر احساس کردید که علائم سرگیجه از سمت راست بدن شروع می‌شود، تمامی این دستورالعمل‌ها را به جهت معکوس انجام دهید.

2) نوشیدن چای زنجبیل

نوشیدن چای زنجبیل هم یکی دیگر از روش‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان علائم بروز سرگیجه را تا حد زیادی کاهش داد. برای این کار کافیست زنجبیل تازه را به مدت 5 دقیقه یک فنجان آب جوش دم کنید و کمی عسل به آن اضافه کنید و بعد میل کنید.

با مصرف دو فنجان چای زنجبیلی در روز که به این روش آماده می‌شود، می‌توانید تا حد زیادی به درمان سرگیجه، حالت تهوع و سایر علائم این چنینی کمک کنید.

درمان سرگیجه

3) درمان سرگیجه با مصرف بادام

بادام یکی از بهترین منابع غذایی سرشار از ویتامین‌های نظیر A، B و E است. با خوردن چند بادام در روز تا حد زیادی می‌توانید کمبود این ویتامین‌ها که موجب سرگیجه می‌شوند را درمان کنید.

4) خوردن آب به اندازه کافی

دلیل به وجود آمدن مشکلات جدی در بدن، کم آبی است. کم آب شدن بدن ممکن است مشکلات زیادی نظیر سرگیجه را به دنبال داشته باشید.  با مصرف حداقل 8 لیتر آب در طول روز، تا حد زیادی می‌توانید از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

5) مصرف روغن‌های مغذی و ضروری

این روزها بسیاری از افراد برای حفظ تناسب اندام خود از مصرف روغن خودداری می‌کنند. با مصرف روغن‌های سالم و حتی استفاده موضعی و یا استنشاق برخی روغن‌های خاص می‌توانید علائم سرگیجه خود را کنترل کنید.

از جمله روغن‌های مفیدی که برای درمان سرگیجه توصیه می‌شود می‌توان به روغن‌هایی مثل نعناع، زنجبیل، اسطوخودوس و لیمو اشاره کرد. با امتحان کردن هر کدام از این روغن‌ها به صورت مصرف موضعی و یا بو کردن، می‌توانید برای همیشه از این مشکل خلاص شوید.

6) مصرف سرکه سیب و عسل

مصرف کردن ترکیب سرکه سیب و عسل هم خواص درمانی بسیار زیادی برای بهبود جریان خون به مغز دارد و هم به کاهش علائم سرگیجه کمک می‌کند. با ترکیب  دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری سرکه می‌توانید علائم سرگیجه را از بین ببرید.

درمان سرگیجه

جمعبندی و حرف آخر

در این مقاله ما خیلی کامل در مورد علائم و درمان سرگیجه برای شما توضیح دادیم و چندین راه‌کار برای رفع این مشکل ارائه دادیم. ولی اگر احساس کردید که سرگیجه‌ها خیلی زیاد اتفاق می‌افتند و با این روش‌ها برطرف نمی‌شوند، حتما به پزشک مراجعه کنید تا دلیل اصلی این مشکل مشخص شود.

امیدوارم نکاتی که در این مقاله گفته شد، برای شما مفید بوده باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک