جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

وزوز گوش و 10 علت به وجود آمدن آن

آنچه در مقاله وزوز گوش و 10 علت به وجود آمدن آن می خوانید

توضیحاتی درباره وزوز گوش

وزوز گوش به تصور کردن مداوم  زنگ زدن، سوت کشیدن و یا وزوز کردن گوش گفته می شود. جهت تولید این صدای آزاردهنده، هیچ منبع خارجی دخالت ندارد. این صدا حتی در زمان استراحت کردن هم وجود دارد و  فرد را اذیت می کند. هیچ کس متوجه وزوز گوش نمی شود و فقط خود شخص آن را می شنود.

شدت و متناوب بودن وزوز گوش در افراد مختلف، متفاوت می باشد.  زمانی که محیط آرام و بی سر و صدا باشد، شدت این مشکل افزایش می یابد. به همین دلیل شب ها زمان خوابیدن، سوت کشیدن گوش را بیشتر متوجه می شوید.  عدم تمرکز و بی خوابی موجب ایجاد مشکلاتی در کیفیت روابط اجتماعی و فردی می شود. وجود این مشکل به مرور موجب بروز اختلالات روانی می شود.

وزوز گوش یا شنیدن صداهایی مانند زنگ، ویبره، غرش،  فش فش و یا زمزمه ، باعث ایجاد اختلال در روند زندگی افراد می شود. این بیماری در بیشتر مواقع با کم شنوایی همراه می شود ولی موجب ایجاد کم شنوایی نخواهد شد. کم شنوایی و آسیب دیدگی های شنوایی موجب ایجاد سوت کشیدن گوش نمی شوند.

در برخی افراد این صدا با نوشیدن مشروبات الکلی، نوشیدنی های کافئین دار، کشیدن سیگار و مصرف برخی از غذاها وخیم تر می شود. داشتن استرس زیاد و احساس خستگی  هم بر افزایش شدت این صدا تاثیر می گذارد.

وزوز گوش

متاسفانه یک روش ثابت شده برای درمان وزوز گوش وجود ندارد. اغلب روش های درمانی برای کاهش شدت وزوز مفید می باشند. برای درمان این مشکل آزاردهنده، باید ابتدا علت مشکل را کشف کنید، در اکثر مواقع با برطرف شدن علت ایجاد کننده وزوز، مشکل رفع می شود.

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به وزوز کردن گوش هستند

 نجارها، موزیسین های راک، کارگران حفاری، خلبان ها، آهنگرها، تراشکارها و صافکارها معمولا بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. همچنین افرادی که با دستگاه چمن زنی ، اسلحه و یا اره های موتوری کار می کنند و کسانی که برای مدت طولانی موسیقی با صدای بلند گوش می دهند، به دلیل ایجاد آلودگی صوتی برای مدت  طولانی  در معرض این مشکل هستند.

انواع سوت کشیدن گوش

وزوز کردن گوش در هر فرد با فرد دیگر متفاوت می باشد. به عنوان مثال می توان به نمونه های زیر اشاره کرد: وزوز به شکل صدایی سوت مانند با شدت بالا، صدایی شبیه صدای زنبورها، صدای شبیه سرخ کردن کره داخل ماهیتابه و وزوز گوش ضربانی یعنی احساس صدایی ضربه ای با ریتم ضربان قلب در گوش.

علل ایجاد کننده وزوز گوش

  1. انسداد و یا گرفتگی مجرای گوش: برخی مواقع علت ایجاد کننده وزوز گوش، تجمع جرم، وجود عفونت و ترشحات در اثر آسیب دیدگی و یا ضربه به گوش می باشد. در موارد بسیار نادر وجود تومور خوش خیم عصب شنوایی  باعث ایجاد این مشکل می شود.  
  2. صدمه به سر و گردن
  3. استفاده از داروهایی خاص: مصرف داروهایی مانند آسپرین، ضد التهاب ها، مسکن ها، بعضی از آنتی بیوتیک ها، داروی کنین و داروهای ضد افسردگی می تواند باعث بروز این صدا شوند.
  4. قرار گرفتن در معرض آلودگی های صوتی شدید مانند صدای انفجار
  5. قرار داشتن طولانی مدت در معرض سر و صدای بلند: حدود 90 درصد افرادی که وزوز گوش دارند، درجاتی خفیفی از کم شنوایی را هم دارند که به دلیل قرار گرفتن  برای مدت زمان طولانی در برابر سر و صداهای بلند ایجاد می شود. صداهای بلند موجب آسیب به سلول های مویی حلزون موجود در گوش داخلی می شود.
  6. افزایش سن: با بالا رفتن سن، حلزون و سایر قسمت های گوش تخریب می شوند.
  7. بیماری منییر: ابتلا به این بیماری به طور مستقیم  بر گوش داخلی اثر می گذارد.
  8. ابتلا به بیماری اتواسکلروز: این بیماری موجب سفت شدن استخوان های کوچک موجود در گوش میانی می شود.
  9. ابتلا به بیماری های مختلف: بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالا، مشکلات گردش خون، کم خونی، دیابت، بیماری های خود ایمنی، کم کاری غده تیروئید، آلرژی ها
  10. مشکلات گردن و فک: ابتلا به سندروم مفصل بین فک تحتانی و استخوان گیجگاهی یا TMJ می تواند باعث ایجاد وزوز گوش شود.

سمعک ترنم

سمعک ترنم با کادری مجرب و متخصص و استفاده از دستگاه های پیشرفته می تواند، در درمان و بهبود بسیاری از اختلالات گوش و مشکلات شنوایی به شما کمک کند. یکی از روش های درمانی مورد استفاده در مرکز برای درمان وزوز گوش، تجویز سمعک می باشد. سمعک باعث کاهش توجه به صداهای داخل گوش شده،  در نتیجه موجب تسکین آن می گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک