جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

طرف قرارداد با بیمه آتیه سازان

تجویز سمعک در خانه

تجویز سمعک

آنچه در مقاله تجویز سمعک در خانه می خوانید

توضیحاتی درباره تجویز سمعک در خانه

برخی مواقع افراد کم شنوا به دلیل ابتلا به بیماری های خاص، معلولیت جسمی، سخت بودن حمل و نقل فرد، وجود بیماری های همه گیر مانند کرونا و  کهولت سن نمی توانند به یک مرکز مناسب برای شنوایی سنجی مراجعه کنند.  تجویز سمعک در خانه کمک می کند تا مشکل کم شنوایی افرادی که نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند، درمان شود.  

به طور کلی تجویز سمعک در خانه در طول یک جلسه درمانی انجام نمی شود. برای این منظور  2 الی 5 جلسه درمانی لازم است. در جلسه اول میزان شنوایی فرد سنجیده می شود و قالب گیری از گوش انجام می شود. همچنین در جلسه اول مشاوره برای استفاده از سمعک صورت می پذیرد. در جلسه بعدی سمعک بیمار، تحویل داده می شود و تنظیمات اولیه سمعک انجام می پذیرد. اما جلسات دیگر برای بررسی و تنظیمات ظریف سمعک در نظر گرفته می شود.

هزینه تجویز سمعک در خانه به عوامل زیادی بستگی دارد مانند: نوع و مدل سمعک، فاصله کلینیک شنوایی تا منزل فرد و هزینه رفت و آمد متخصص، تعداد جلسات فالوآپ، انجام اقدامات جانبی مانند شستشوی گوش و ویزیت پزشک.

تجویز سمعک

مراحل تجویز سمعک در خانه

تجویز سمعک یکی از روش های موثر برای درمان آسیب های شنوایی می باشد. وجود مشکلات شنوایی بر کیفیت زندگی فردی و اجتماعی فرد،  تاثیر نامطلوب می گذارد. برای رفاه بیشتر و لذت بردن از زندگی باید هر چه سریعتر اقدام به رفع  مشکل کم شنوایی کنید.

تجویز سمعک در خانه یک اقدام بسیار جالب و جدید، برای بهبود مشکلات شنوایی افراد مختلف می باشد.  متخصصین شنوایی سنج کارهای زیر را در خانه بیمار انجام می دهند:

  1. ارزیابی میزان شنوایی فرد
  2. مشاوره جهت خرید سمعک مناسب فرد
  3. قالبگیری از گوش فرد برای ارسال به لابراتوار
  4. تحویل سمعک در خانه
  5. تنظیم سمعک در محیط زندگی فرد

مزایای تجویز سمعک در خانه

تجویز سمعک به افرادی که دارای مشکلات حرکتی هستند، کمک می کند تا علاوه بر حذف هزینه های رفت و آمد،  از قرار گرفتن در ترافیک، توقف طولانی پشت چراق قرمزها و  استنشاق هوای آلوده جلوگیری شود.   علاوه بر  فوایدی که ذکر شد، می توان به مطلع شدن متخصص از وضعیت شنیداری خانه بیمار اشاره کرد. متخصص شنوایی با حضور در محیط منزل بیمار،  تنظیم سمعک را بر اساس  وضعیت شنیداری محل زندگی بیمار انجام می دهد.  حاضر نشدن افراد کهنسال و مبتلا به بیماری های زمینه ای در اجتماع، باعث حفظ سلامتی عمومی و پیشگیری از ابتلا به عفونت های ویروسی  در این افراد می گردد.

تجویز سمعک

تجویز سمعک در خانه برای چه کسانی سودمند است؟

  1. سالمندان
  2. افراد مبتلا  به بیماری زمینه ای
  3. افراد دارای شرایط جسمانی ویژه
  4. ترس از ابتلا به بیماری های همه گیر مانند کرونا
  5. افراد با معلولیت جسمی
  6. افراد کم شنوا که در اثر تصادفات نمی توانند حرکت کنند.
  7. کسانی که رفت و آمد برایشان مشکل است.
  8. نوزادانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

معاینه نوزادان در خانه

حفظ سلامتی شنوایی نوزادان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اطلاع از میزان شنوایی نوزادان  کمک می کند تا به موقع اقدامات لازم را انجام دهید. شنوایی سنجی نوزادان در خانه یک روش بسیار موثر در حفظ سلامتی شنوایی نوزادان می باشد. سیستم ایمنی نوزادان بسیار ضعیف است و ممکن است با حضور در محیط جامعه دچار انواع بیماری شوند و سلامتی عمومی نوزاد به خطر می افتد.

 معاینه سالمندان در خانه

در بیشتر مواقع حضور در مراکز شنوایی سنجی برای افراد سالمند بسیار مشکل و آزاردهنده می باشد. افراد مسن به دلیل مشکلات رفت و آمد  و ابتلا به بیماری های زمینه ای، توانایی حضور در مراکز شنوایی سنجی را ندارند. اعزام کارشناسان شنوایی به خانه سالمندان کم شنوا و تجویز سمعک می تواند به سالمندان کمک زیادی کند.  ارائه خدمات شنوایی در محیط خانه بدون دردسر و در کوتاه ترین زمان باعث می شود تا به ارتقای سلامتی آنها کمک شایانی شود.

تجویز سمعک

سمعک ترنم

کلینیک پیشرفته سمعک ترنم یکی از مهمترین مراکز شنوایی در کشور ایران است. این مرکز برای انجام تست های شنوایی با کمک دستگاه های پیشرفته در محیط خانه آماده خدمت رسانی می باشد. متخصصین این مرکز  مناسب ترین سمعک را برای فرد تجویز می کند. متخصصین و کارشناسان این کلینیک در اسرع وقت آماده خدمت رسانی به هموطنان کم شنوا می باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Facebook
Twitter
Email
LinkedIn
Telegram
Print

  مدل‌های سمعک